onsdag 16. august 2017

I'm so gone. Anyone could see that I'm wasted. You cut through and I just wanna know what's in your head

Det var første offisielle dag i dag, selv om det også egentlig bare var en introduksjonsdag. Vi ble informert om studiet, se lærerne/foreleserne, også ble vi kjent med hverandre. Det var en rekke interessante metoder for å få oss til å bli kjente med hverandre, og jeg synes faktisk det var ganske artig. Atmosfæren er ganske åpen, de fleste tør å være ærlige, stå frem. Og dette er dag èn liksom. Jeg er positivt overrasket, og gleder meg til å se hvordan miljøet utvikler seg. Kjøpte nylig denne vesken til reiser, i og med at jeg synes Longchamp sekken og vesken rommer akkurat litt for lite. Jeg får som regel akkurat plass til kameraet, flaske vann og toalettsaker i Longchamp sekken. Longchamp-vesken blir dessverre så lite brukt, at jeg egentlig vil gi den et nytt hjem. Det er ikke rom for et skjerf, eller genseren jeg har på, og det har vært et lite irritasjonsmoment. Så da bestilte jeg meg hjem denne vesken som rommer masse, selv om den ikke er av den største størrelsen. Den kom akkurat i tide før jeg reiste til Ålesund, og da fungerte den veldig bra. Brukte den på skolen i dag, og har mistanke om at den kommer til å bli brukt hyppig til både skole og reise. Og det er jo kjempeflott, jeg elsker jo praktiske ting. Til tross for en dag uten faktiske forelesninger, var den lang, og luften ble ganske tung. Kjente allerede at jeg ble sliten halvveis inn dagen, og på slutten av dagen var jeg egentlig ganske ferdig. Vi ble bedt om å oppsummere dagen med et ord, og den ene medstudenten sa "hodepine," også forklarte hun seg med at det var dårlig luft i etterkant, men jeg nikket med da hun sa hodepine, for jeg kjente trykket i hodet. Det blir spennende å se hvordan det går videre, ettersom at alle skoledagene er lange. Vi har riktignok kun forelesninger tre dager i uken, derav resten blir til selvstudium. På en måte er jeg glad for mer konsentrerte dager, slik at man slipper å dra på skolen for èn forelesning som varer i to timer, også dra hjem. Men på en annen måte, gjør de lange dagene slik at jeg er ganske sliten på slutten av dagen, og da er sannsynligheten for at jeg sitter igjen på skolen og leser svært liten. Dro inn til gamleskolen i dag for å låne et par bøker fordi de var utlånt på min nåværende skole. Det er som min belieber friend skrev til meg; "du er jo lommekjent der"-- det gjorde det deilig å være tilbake, når den nye skolen er ny og annerledes. Jeg har dessuten massevis av gode minner fra gamleskolen, så det er vanskelig å ikke smile når jeg befinner meg der. Jeg har brukt en del tid på å sette meg inn igjen i sitering, APA-stilen, etc. Det er tross alt to år siden jeg skrev en oppgave. Det er merkelig nok som at studietiden betyr at jeg drar på flere konserter. Om et par uker nå blir det Niall Horan konsert. Jeg er litt bitter for at Gavin James ikke skal varme opp i Stockholm, men sånn er livet selvfølgelig. Jeg er mest nysgjerrig på hva Niall faktisk kommer til å fremføre. I vinter skal jeg se Sigrid, noe jeg gleder meg veldig til. Synes hun har en fantastisk stemme, og heia sunnmøringer! Til våren blir det Harry Styles, der også skuffende nok er en annen som varmer opp enn han jeg ønsker (Leon Bridges). Ellers er jeg forelsket i Lay It On Me av Vance Joy for tiden, jeg får en veldig god følelse av sangen, og i dag motiverte den meg til å gjøre en liten treningsøkt (liiiiiten), noe jeg ikke har gjort siden sommerferien startet kanskje. Jeg er også forelsket i dette coveret av Zak Abel. Stemmen hans er bare ja. Elsker musikk. Nei, nå er jeg nødt til å legge meg. Går ikke an å følge med på forelesninger uten søvn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar