mandag 14. august 2017

it's not just where you lay your head, it's not just where you make your bed

Home at last, tenker jeg. Langhelgen har vært hektisk, som vanlig når det skal være en slags fest. Mamma og jeg møtte søsteren på kjøpesenteret, hvor vi møtte på svigerinnen og svigermor til Lynx. Vi kjenner egentlig hele svigerfamilien til Lynx ganske godt, så det er bare hyggelig. Vi spiste en frokost sammen, før vi splittet opp og gjorde en ganske effektiv handel. Nevøene lyste opp, og kom løpende med klemmer da de så oss. Det er veldig hyggelig at de ser frem til besøk av oss-- innså plutselig at en dag så kan det hende det er helt motsatt. Jeg brukte kvelden til å lage en del av bordpynten. Dagen i forkant av dåpen, tok vi oss en fjelltur. Det var kanskje ikke det beste å gjøre når vi burde brukt tiden til å forberede ting. Men så var det en veldig fin fjelltur, dog jeg hovedsakelig gikk i forveien med hunden. Vi dro egentlig rett ned til lokale etter vi hadde fått i oss en matbit hjemme. Så begynte den lange kvelden med forberedelser. Vi satte sammen bord (gjorde tre forsøk før vi ble fornøyde, også måtte vi sette sammen matbord, kakebord og gavebord. Vi flyttet også resterende bord og stoler) og annet manuelt arbeid, også dekket vi på bordet, pyntet veggene. Jeg ble omsider sendt opp igjen for å hjelpe begge svogerne mine. Ene laget visst mat, mens andre hadde fått oppgave i å vugge niesen som ikke ønsket å sovne. Jeg kom i gang med å skrelle gulrøtter, mens jeg satte igang mamma med å skrelle scampi. Grepper tok seg av niesen, som tilslutt ble hysterisk da hun ikke fikk Lynx. Så tilslutt ringte vi henne. Det er godt at lokalet ikke var så langt ifra huset, for det ble ganske mange turer frem og tilbake. Mog ble med Lynx ned igjen til lokalet for å hjelpe der. Jeg tok meg en dusj, og da jeg var ferdig, var gjengen tilbake og i gang med å lage pad thai. Jeg la meg sent, men ikke like sent som de to andre søstrene. Vi skulle opp ganske tidlig på dåpsdagen, for gudstjenestene starter selvfølgelig tidlig. Kanskje ikke så tidlig for et vanlig menneske, men når du har en haug med mennesker som skal være ferdig pyntet i tillegg til småbarn-- da er det litt vanskeligere. Jeg endte opp med å låne et skjørt av Volla, og jeg må si at jeg følte meg ganske fjong men også som høst i et outfit. Det var en suksess i kirken-- niesen ble døpt, jeg ble fadder atter en gang. Festen var også en suksess, vi stappet i oss mat. Tja, jeg gjorde i hvertfall det, og det var utrolig godt. Fikk som vanlig oppgave i å knipse et par bilder. Svigerfar til Lynx sa "er det du som er pressen i dag?". Jeg nikket, "ja, så du bør passe på hva du sier," svarte jeg. Svogeren til svogeren (til Grepper) som jeg nå blir nødt til å gi et navn fordi jeg har to svogere: Jacko, spurte meg som vanlig om kjærlighetslivet. Hans oppgave i livet er å få meg til å føle meg som en kattedame i slutten av 30-årene. Neida. Mog og jeg hadde en dypere samtale om livet, noe jeg syntes var veldig hyggelig. Vi hadde i gjennomsnitt en halv kake per person, så en kan si at det ble en del rester. Det ble selvfølgelig etterselskap for å kvitte seg med noen rester. Jeg bestemte meg for å gå en tur i fjellet med hunden. Han nektet å gå en del av veien, så jeg bar han 1/3 av turen. Det skal sies at han er omtrent blind, så er vel ubehagelig for han å gå på tur på kveldene. Også er han blitt ganske gammel, tempoet er ikke så raskt lenger. Ønsket i utgangspunktet å gå til en av toppene, men snudde da hunden nektet å gå videre. Resten av kvelden satt jeg i sofaen med Grepper og utvekslet reisehistorier mens vi så på Bridemaids. Stod opp i dag relativt tidlig, spiste frokost, drakk en kopp te, også kom plutselig svigerforeldrene til Lynx (det var planlagt besøk) for å spise rester. Følte jeg hadde spist mat (og kake) kontinuerlig det siste døgnet. Jeg ble omsider kjørt ned til båten, etter å ha fått flere klemmer av nevøene. Sovnet på flyturen hjem, hvilket var deilig. Tiden går så mye fortere. Nå har jeg fått dusjet og brukt fuktighetsgivende ansiktsmaske. Gleder meg til å sove i egen seng, og i morgen er det skolestart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar