lørdag 12. januar 2019

Hiding in the corner of my world. Didn't hear a sound, lying under my head never to be found

Det gikk egentlig som forventet med framlegget mitt, og jeg så aldri ned på manuset mitt som jeg hadde hatt med meg. Jeg hadde selvfølgelig nerver i forkant, jeg klarer ikke å se for meg at jeg noen gang skal klare å unngå nerver før jeg skal snakke høyt foran et publikum. Men nervene denne gangen skyldtes egentlig mest grunnet min medstudent som var svært nervøs. Jeg fikk et par tilbakemeldinger som jeg er nødt til å tenke videre på, og som vil føre til setbacks om jeg gjennomfører noen av rådene. Men i gjengjeld forstår jeg at det vil øke kvaliteten, så jeg får se hva jeg bestemmer meg for å prioritere. Det var også en ny setback for alle i hensyn til nye regler og nye ting som må innleveres. Så da har jeg brukt kanskje to minutter på å se på skjemaet jeg må fylle inn i dag, før jeg heller bestemte meg for å se på januar-salg på nettet. Monchita dro meg med på den lokale indiske restauranten i går, selv om det i utgangspunktet var mitt ønske. Det var bare at jeg egentlig hadde planer om å ta en dusj, men det ble såpass sent at jeg ikke ville rekke å ta en dusj og spise ute. Og siden det var søsterens siste kveld her, så lot jeg henne dra meg med ut. Jeg syntes dessverre ikke at retten var like god denne gangen, men jeg ble mett og fornøyd. Drakk et stort glass vin, mens Monchita fikk en stor flaske indisk øl. Vi ble sittende et par timer, og jeg begynte å tro at de skulle stenge da det plutselig var tomt omtrent. Men så kom det liksom folk inn med jevne mellomrom. Omsider ba vi om regningen, jeg surret ullskjerfet jeg fikk av Ale rundt halsen, og vi forlot restauranten. I dag reiste Monchita hjem, klar for å starte på skole igjen. Jeg har ryddet litt sånn halvveis, byttet sengesett på egen seng og fjernet sengesett fra Monchita sin seng. Det hele får meg til å føle ut som om det er en ny start. Det er liksom litt lettelse at lillesøsteren har reist hjem igjen, og det er bare fordi at det endelig føles ut som om jeg virkelig kan begynne å jobbe med skolearbeidet uten dårlig samvittighet. Nå sa jeg riktignok til Lynx at jeg skulle ta meg fri når hun og kidsa kommer om et par dager. Men de skal egentlig bare være her en langhelg. Mens Volla og yngste niesen blir her i over en uke. Jeg driver fortsatt og tenker på logistikk i hensyn til hvor alle skal sove, om det er nok dyner og senger til alle. Det er min største stressor disse dager egentlig, og det er egentlig ganske deilig at det er det som er mest stressende. Jeg har sett på Sherlock sånn halvveis, ikke med full konsentrasjon. Men det har faktisk vært artig å se på det igjen, og heller det enn at jeg blir sugd inn i Crime Watch universet, for det tror jeg bare var ødeleggende for meg. Altså i den grad at jeg ble litt paranoid og hadde økende negative følelser om verden. Og det er aldri bra for meg og min livskvalitet. Tok meg en dusj, har tatt på meg ny joggedress og morgenkåpen min er såklart på. I morgen skal jeg se min belieber friend, hvilket var litt spontant. Vi skal blant annet på den koreanske restauranten vi var på med Marble, hvor jeg drakk noe alkohol som faktisk gjorde meg dårlig dagen derpå. Men før det skal skje, skal jeg forhåpentligvis få ryddet og vasket ferdig i morgen. Og før det, skal jeg forhåpentligvis få en god natts søvn. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar