søndag 27. januar 2019

You clinged my body like you wanted it forever. What a lie, what a lie, what a lie

Enda en søndag, og jeg har brukt store deler av dagen på å rydde. Våknet tidligere enn antatt, bare helt av meg selv. Det er vel egentlig positivt, fordi jeg følte meg ihvertfall uthvilt. Jeg har skiftet sengesett, også har jeg gjort litt sånn dybde-rengjøring. Og da mener jeg at jeg har dratt ut ting fra skuffer for å støvsuge selve skuffene. Også har jeg dratt ut alle bøkene mine fra boksen de bor i disse dager, og støvsugd i boksen. Det var en liten unnskyldning til å også sitte og lese litt igjennom flere av bøkene mine da. Har også vannet sukkulenten min som den siste uken mistet flere "blader", noe som jeg er usikker på om skyldes endring av omgivelser eller at et av tantebarna mine har bestemt seg for å plukke av noen av bladene. Jeg måtte nemlig forflytte sukkulenten ned til stua til et område med mindre lys, da jeg viste planten til yngste nevøen som skulle sove på soverommet mitt sammen med sin storebror. "Den bare fortsetter å vokse og vokse," tror jeg at jeg sa. Og han med sin aktive fantasi, svarte "til en dinosaur? Du må ta den bort" med antydninger til frykt i ansiktet sitt. Jeg måtte le litt for meg selv, men jeg fulgte ordrene. Nå er planten tilbake på soverommet mitt, og dog den hadde et visnet "blad" i dag, tror jeg at den overlever. Gårsdagen brukte jeg faktisk på å gjøre meg ferdig med å fylle ut skjemaet som jeg har jobbet med. Innså at det var en rad som jeg kunne fylle ut i tilfelle veilederen min ville påpeke at jeg måtte gjøre det. Jeg gjorde dette samtidig som at jeg så på Love Island klipp. Det føles nå ut som om jeg har sett hele Love Island UK sesong 2017 og Love Island AUS 2018 bare ved å se på Youtube-klipp. Den australske versjonen virker hakket mer dramatisk, i at det er flere nesten-slåsskamper. Tror ikke jeg hadde orket å faktisk se på serien, men når det er sagt så er det visst Eoghan McDermott som er voice-over, og det skjønte jeg ikke før det hadde gått litt tid og jeg innså at personen som pratet ikke var australsk. Men jeg synes han absolutt har klart å få til den viben som UK-versjonen har hatt suksess med. I tillegg til skolearbeid og reality-tv, bestilte jeg meg hjem en kjole og en kåpe. Det er mitt andre forsøk på å finne drømmekåpen. Jeg hadde omtrent gitt opp letingen nå, og hadde veldig lyst til å bare kjøpe en grå-farget kåpe fra januarsalget. For jeg er også ute etter en grå kåpe. Men jeg er hakket for kresen, for hvis den er fin nok, har den ikke nok ullprosent. Og det er viktig for meg, for jeg vil jo helst holde varmen. Jeg har bestilt fra Mango denne gangen også, og forhåpentligvis går det bedre. Har riktignok lave forventninger, både til kåpen og den eventuelle returprosessen. Sistnevnte tok jo omtrent to måneder forrige gang? Det er finale i håndball-VM, og jeg har faktisk fulgt med på VM i år grunnet at Volla plutselig hadde lyst til å se på det mens hun var på besøk. Men etter hun reiste, har jeg ikke sett på kampene. Det overrasket meg faktisk at vi slo Tyskland og kom oss til finalen, men det overrasker meg ikke å se hvordan det står til med lagene i skrivende stund. Danmark har vært imponerende igjennom hele turneringen, og om de vinner i kveld, har de vel gått ubeseiret igjennom turneringen. Og det er faktisk veldig imponerende i mine øyne. Nå skal jeg kle på meg og gå ut å måke, for det har snødd overraskende mye i dag. Og deretter skal jeg gjøre den treningsøkten jeg skippet på fredag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar