mandag 14. januar 2019

How have you been so far? I woke up and I still know who you are

Begynte plutselig å hoste, og det minnet om en tørrhoste. Jeg hater å hoste, det er så irriterende og kan vare i det som føles ut som evigheter. Av denne grunn har jeg alltid litt Doc trippel effekt i skuffen, just in case. Håper og tror at det bare var noe som satte seg i halsen som førte til en midlertidig hoste. Nå har omtrent hele familien vært forkjølet, da man har smittet hverandre under julefeiringen. Tror jeg har klart meg hittil, men kanskje jeg har feil. I går var jeg på det som føltes ut som en platonisk date med min belieber friend, der vi sa farvel ved en bro og vi kikket tilbake på hverandre mens vi gikk hver vår vei. Etter å ha ryddet og vasket på formiddagen, gjorde jeg meg klar for å reise til ekteparet. Hang med ekteparet, pusen og kid'en. Vi så halvveis på skiskyting, mens kid'en bevegde seg så mye han klarer. Det er artig det, å se hvor mye energi de genererer når de er såpass "små". Er sikker på at han kunne generert strøm til en lyspære en stund. Det kunne jeg trengt nå, siden lyspæren i taklampa på soverommet har sloknet. Darren matet kid'en mens min belieber friend skiftet klær, også var vi egentlig på vei til bussen. Hadde til og med litt hastverk, og det passer dårlig når det er glatt ute. Men vi rakk det akkurat, og var på restauranten litt tidlig. Etter vi var ferdig å spise, dro vi videre på det jeg i hodet mitt tenker på min belieber friend's stamsted for å spise ostekake. Jeg fikk meg et glass rødvin fra Toscana, mens min belieber friend gikk for cafe latte. Trodde egentlig at hun hadde espresso, og inni meg tenkte jeg nok; jepp, trøtte foreldre + kaffe = sant. Det viste seg at hun absolutt ikke hadde espresso, og om du var kaffe-kjenner, hadde du sett det. Men ikke jeg, som er helt grønn på kaffe. Det var veldig hyggelig å møte min belieber friend igjen, selv om vi sist så hverandre til julebordet i desember. Men sist vi var sammen alene, var nok i oktober. Hun har fått kid, og jeg har druknet i masteroppgaven min. Det er tidskrevende greier, men det er ikke slik at jeg fullstendig opptatt. Jeg er ikke så nærme innleveringsfristen at jeg ikke har tid til å ta meg et par timer fri. Det er ofte jeg faktisk tenker på at jeg ikke har sett en person på lenge, og at jeg bør ta kontakt. Men så blir det i seg selv nesten en slags handling, som når jeg svarer på en tekstmelding i hodet men aldri fysisk. Og det kan pågå lenge før jeg faktisk gjør noe med det, men når jeg først bestemmer meg for å være sosial, har jeg tendens til å være med så mange mennesker som mulig på kort tid. Nå får jeg dårlig samvittighet bare av å tenke på det. Samvittigheten ass, den styrer livet mitt i veldig stor grad. Uansett var det min belieber friend som tok kontakt denne gang, og det var nok veldig lurt. For ellers vet jeg ikke om jeg hadde initiert kontakt før etter januar i hvertfall. Etter vi hadde spist ferdig desserten vår og betalt for regningen, kledde vi på oss og gikk ut i kulden. Det var heldigvis ikke like kaldt som det hadde vært på formiddagen, også var det veldig spesiell atmosfære. Jeg tror det kun er på en søndagskveld på vinteren at Tjuvholmen kan være helt stille. Og med de gjenværende julelysende, så var det veldig vakkert. Etter vi hadde sagt farvel, bestemte jeg meg for å høre på Tom Rosenthal mens jeg gikk til togstasjonen. Det var liksom mer aktivitet og lyd langs Aker Brygge, men det var uansett utrolig fint å gå der og høre på musikk som er beroligende for sjela. Z-Sides er det siste albumet til Tom, derav mange av sangene er akustiske versjoner av mine favoritter. Sangene hans får meg til å slappe av, puste litt enklere. Og mens jeg gikk ned langs Aker Brygge tenkte jeg egentlig bare på hvor glad jeg var akkurat da. Peaceful og content, er ordene jeg ville ha brukt til å beskrive meg selv. Jeg var hjemme tidsnok til å skrive ned mine ukentlige mål før jeg la meg. Og jeg tillot meg selv å sove uten alarm til i dag, fordi jeg hadde hatt på alarm i helgen. Hadde håp om at jeg skulle være produktiv i dag, og fylle ut skjemaet som henger litt over meg. Men har brukt de fleste timene på å prokrastinere ved å lese fan fiction. Tilslutt ble jeg såpass frustrert over mangel på produktivitet at jeg startet på skjemaet. Problemet nå er at det egentlig er et skjema som er ferdig utfylt av en annen student som vi skal bruke som mal. Da er det veldig vanskelig å komme opp med egne svar, for alt den andre personen har skrevet virker så logisk. Forhåpentligvis blir jeg ferdig i morgen før søsteren kommer med toget. Da må jeg også rydde og gjøre klart. Har endelig fått ordnet logistikken i hvor alle skal sove etter samtaler med de eldste søstrene. Det er egentlig den enkleste løsningen, men det betyr også at jeg kommer til å dele rom/seng med yngste nevøen. Blir spennende å se om jeg ender opp med ben i ansiktet eller blir vekket midt på natta for å lese en bok denne gangen. Det er heldigvis kun snakk om tre døgn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar