tirsdag 17. september 2019

dream lover, where are you

Livet mitt har vært dedikert til masteroppgaven min såpass lenge at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med all fritiden jeg plutselig har fått. Jeg satt oppe til klokken tre på søndag-- det var vel teknisk sett mandag innen da, og jeg la meg ikke før klokken fire. Jeg er av typen som må trippelsjekke sånne store ting som innlevering av oppgaven min. Så jeg var naturligvis våken før fristen igjen, og det var egentlig ganske fint. For da fikk jeg dobbeltsjekket formaliteter som størrelser på marger som viste seg å være feil. Jeg endte opp med omtrent fire prosent mer enn ordgrensen, men "langt" innenfor maksgrensen på ti prosent. Det tok meg et par timer etter innleveringsfristen før jeg klarte å begynne å slappe av, slutte å tenke på alt jeg ikke fikk gjort, og alt som er "galt". Jeg brukte resten av dagen på å rydde og vaske, og det var så utrolig deilig. En annen ting som var deilig og litt symbolsk, var at jeg fjernet alle bøkene fra stuebordet som jeg har okkupert de siste fem ukene. Jeg gjorde en litt sånn forsiktig trening, både fordi det føles ut som om jeg ikke har trent på skikkelig lenge, og fordi jeg tror jeg strakk et eller annet mens jeg drev og ryddet og vasket. La meg før midnatt, og sloknet med en gang. Jeg sov i ni timer med en oppvåkning, fordi jeg har fått mensen og måtte gjøre tampong-skifte. Yay! Jeg fikk faktisk mensen på søndagskvelden, og det var nesten så jeg ikke la merke til det fordi jeg satt og stresset sånn med å ordne de siste tingene på oppgaven min. Mandagsmorgen, derimot kjente jeg at det gjorde ganske vondt. Måtte nesten takke kroppen som faktisk gjorde alt optimalt for meg, siden jeg slapp menstruasjonssmerter mens jeg stresset med å gjøre meg ferdig med oppgaven. Først da den var innlevert, begynte smerten. Veldig takknemlig for det! Jeg lå i sengen en stund på morgenen i dag før jeg gadd å stå opp. Hadde ikke noe hastverk, og jeg fikk e-mail med informasjon om når jeg skal ha høring og hvilke sensorer jeg har fått. På en side kjente jeg at hjertet begynte å banke, men på en annen side er jeg veldig glad for at jeg fikk informasjonen såpass raskt. Det har vært vanskelig å planlegge livet uten å vite når jeg skulle ha høring, men det blir i slutten av neste måned. Så jeg har tid til å bare legge oppgaven fra meg og deretter plukke den opp igjen når det begynner å nærme seg. Har bestemt meg for å gjøre det sånn, for jeg tror det vil gjøre meg veldig godt å ta fullstendig pause akkurat nå. Foruten vask og rydding i går, tok jeg meg helt pause. Så i dag måtte jeg gjøre de tingene jeg har hatt i bakhodet de siste dagene. Gikk til jobb, hvilket var veldig deilig. Ble litt forvirret over inngang til sykehusbiblioteket, men det var fordi de driver med oppussing. Jeg leverte bøkene jeg hadde lånt derifra, og deretter gikk jeg til mitt lokale kjøpesenter. Jeg prøvde på et par plagg, men jeg likte ingen av de. Det var likevel fint å bare gå rundt og kikke litt. Kjøpte med meg det jeg faktisk trengte, og stoppet innom Burger King for å kjøpe meg halloumi-burgeren jeg har hatt lyst på i et par uker nå. Jeg må innrømme at den ikke akkurat smakte så godt som jeg hadde ønsket, men på en annen side er det antakeligvis fint. Jeg satte meg litt ute i solen selv om det er relativt kjølig om dagen, også har jeg drevet og pakket. Jeg begynte faktisk å overpakke, hvilket er tegn på at det er lenge siden jeg har vært på reisefot. Jeg skal ikke være hos Volla og Mog i så mange dager, og det går ganske mange timer til reisen. Men jeg aner ikke hva slags planer de eventuelt har, så jeg har prøvd å ta med meg litt varierende tøy. Jeg skal ha med meg tursekken til Volla, som er samme sekk jeg hadde med meg på backpacking. Jeg skal bare levere den fra meg hos de siden Monchita lånte den i sommer til hennes tur. Jeg skal bare ha med skolesekken min og vesken jeg kjøpte forrige uke? Uken før det? Planen er å stappe det ned i den store sekken og bare ta ut vesken min når jeg ankommer togstasjonen. Men ja, jeg er omtrent ferdigpakket selv om jeg måtte dra ut en av genserne jeg hadde lyst til å ha med meg. I morgen skal jeg levere fra meg omtrent alle de andre bøkene jeg har lånt, hvilket blir deilig. Det gir ikke noe mening for meg å beholde de, siden jeg sannsynligvis kun kommer til å ta utgangspunkt i min egen oppgave til fremføringen min. Så, ja, jeg skal gå innom gamleskolen i morgen før jeg møter nesten hele kilo-gjengen. Det blir veldig hyggelig! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar