onsdag 25. september 2019

I wonder why I tear myself down to be built back up again


Jeg fikk ordnet med det meste jeg trengte å få gjort i går, men en tur til kjøpesenteret utsatte jeg til i dag. Det ble litt mindre søvn på meg natt til i dag, for jeg tror jeg fylte opp med søvn forrige natt. Spiste tre knekkebrød med makrell i tomat, og gjorde meg deretter klar til å gå ut i verdenen. Jeg er på utkikk etter en lang strikket genser, eventuelt en genserkjole. Så i går lå jeg og scrollet igjennom flere nettsider for å se om jeg fant noe. I stedet fant jeg en cargo-bukse jeg falt pladask for, som jeg absolutt måtte dra for å prøve i dag. Bakgrunnen for turen til kjøpesenteret var egentlig å kjøpe håndkremen min i reisestørrelse, i tillegg til sånne små reisetuber (?) som du kan ha kremer og diverse i. Men den cargo-buksen altså; å prøve den var førsteprioritet. De hadde kun en av min størrelse igjen, og jeg dro med meg den samt mange andre plagg inn i prøverommet. Du vet når du plutselig finner en haug av ting du faktisk synes er fint? Det var en sånn dag jeg hadde i dag. Jeg gikk riktignok i kassen med ett plagg, og det var cargo-buksen. Den er hakket for stor, hvilket er både irriterende og deilig på samme tid. Kjøpte en annen bukse for ikke så lenge siden, den golfbuksen min som er i samme størrelse fra samme butikk-- men den er akkurat trang nok til å være ubehagelig med mindre jeg bare skal stå stille. Det er så irriterende, fordi jeg var så usikker på hvilken størrelse jeg skulle gå for, også valgte jeg den mindre størrelsen. Jeg eier også en cargo-bukse som jeg kjøpte i vår, hvilket burde være nok. Men de er faktisk såpass ulike i passform og farge. De nye buksene er i en mørk grønn som nesten er perfekt match med min grønne ullkåpe som ble kjøpt i Roma for to år siden. Videre er de egentlig veldig maskuline fordi de er litt sånn formløse, og har ganske rette linjer. Men for meg er det vel akkurat det som er sjarmen. Også synes jeg det er veldig deilig å ha underdeler som ikke er sånn veldig restriktive. Jeg er så glad i buksene at jeg har bestemt meg for å ha de på i morgen sammen med den grønne ullkåpen. Jeg er egentlig ikke en sånn veldig matchy-matchy person, men jeg elsker hvordan et helt antrekk i samme farge ser ut. Altså, det fineste er jo da hvis det er variasjoner i materialer eller tonen på fargen. Jeg fant også et par sko i dag, som jeg tror blir mine neste vintersko. Kjøpte de ikke, fordi jeg ville tenke på det, og fordi jeg har lyst til å prøve de på med ullsokker. Det er noen sånne type snøresko som jeg ikke har hatt på kanskje over ett tiår. Syntes de var veldig fine, og tror nok at jeg ender opp med de. Har sånn sett hatt en produktiv dag om produktivitet måles i at jeg finner ting jeg liker. Jeg kjøpte også med meg brød selv om jeg reiser i morgen, for jeg tenkte at jeg kunne smøre meg niste til å ha med på flyplassen. Har nemlig et sånt veldig tidlig fly, som gjør at jeg må stå opp klokken fem. Egentlig tror jeg at jeg har lovet meg selv å unngå sånne fly, fordi jeg blir så stresset av de. Men det var enten det tidspunktet eller å reise f.eks. i dag. Selv om det er veldig hyggelig å dra på besøk til søstrene, er det også ganske slitsomt. Så jeg prøver å unngå å være på besøk sånn veldig lenge. Dessuten ønsket jeg å være hjemme litt før jeg reiste igjen, fordi jeg sover naturligvis best i egen seng på eget soverom. Skal prøve å legge meg tidligere i kveld, så nå er planen å trene og deretter dusje. Også må jeg ha litt kveldsmat i meg før jeg legger meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar