søndag 1. september 2019

Move on, we're not seventeen. I'm not who I used to be. You say that everything's changed. You're right, we're grown now

Herregud, jeg har oppdaget et nytt britisk tv-show som heter The Great Pottery Throw Down, som essensielt er det samme som The Great British Bake Off ala BBC bare at det handler om keramikk. Med andre ord, er det egentlig mer up my street enn baking, fordi jeg har en kjærleik for keramikk. Tror det er all den tiden jeg brukte på å styre med modelleire i barndommen, men jeg elsker ideen av å kunne lage egne kopper og tallerkener. Det passer kanskje ikke så bra akkurat nå, men jeg kan vel kanskje se på det mens jeg redigerer? I går ble jeg ferdig med metodedelen av drøftingen rundt klokken åtte på kvelden, så jeg slapp å sitte lenger. Den siste uken har jeg hatt et par lange dager, så det er veldig deilig når jeg får avsluttet litt tidligere. Samtidig så kjente jeg at jeg ble litt rastløs; at jeg ikke helt visste hva jeg skulle gjøre med meg selv. Jeg endte opp med å se på When In Rome, siden den gikk på tv. Vet ikke om det er fordi jeg ikke har tid til å se på de nå, men for tiden har jeg lyst til å se på alle romantiske komedier som popper opp. Jeg tillot meg selv å sove uten alarm, selv om dagen skulle gå til å jobbe mer med oppgaven min. Sov i ni timer uavbrutt, så det var veldig fint. Også lå jeg og latet meg i sengen inntil jeg bestemte meg for at nok er nok. Jeg har ryddet og vasket som vanlig, bare at jeg kanskje har gjort det i flere soner av huset enn vanlig. Har skrevet ned mine nye ukentlige mål og oppsummert forrige uke. Så på Miley Cyrus framføre Slide Away på VMA, og jeg må virkelig si at det var veldig imponerende. Synes riktignok at det er litt trist at det er slutt mellom hun og Liam, men sånn er livet. Forelsket meg liksom i The Most hvor hun blant annet synger "even in my lowest place, you love me the most". Det er en litt sånn trist sang det også, men det virket liksom som om kjærligheten skulle vinne selv om det er en pessimistisk tone over teksten. Men så kom jo Slide Away, hvor det er ganske klart at det er slutt nå. Ja, det var dagens sanganalyse. Jeg har åpnet dokumentet med tilbakemeldinger fra veileder angående resultatdelen av drøftingen min, men det er så lite fristende å starte på det. Akkurat nå er det omtrent det siste jeg har lyst til å jobbe med. Så jeg tror at jeg faktisk skal utsette det til i morgen, selv om det å utsette ting er ganske dumt for min egen del nå. Men jeg tror at det er det jeg trenger akkurat nå; å få en pause fra oppgaven min. Håpet er da naturligvis at jeg klarer å være produktiv i morgen, og være litt mer motivert til å redigere. Det føles litt ut som da jeg stanget i vitenskapsfilosofien på fredag, men fikk ordnet avsnittet helt fint i går. Tror jeg skal dedikere resten av kvelden til trening og The Great Pottery Throw Down (GPTD). 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar