mandag 2. september 2019

my eyes start to water, but I can't stop you when you lie

Dagens haul består av treningstightsen jeg hadde lyst på, og en veske som typ. hver eneste tenåringsjente eier. Måtte reise til et annet kjøpesenter for å finne treningstightsen i størrelsen min, men jeg er storfornøyd. Det er ikke så ofte jeg bruker større vesker disse dager, for ofte velger jeg å gå for ryggsekk i stedet. Men jeg har denne (avbildet) vesken i burgunder og den er fantastisk til å reise med. Eventuelle billetter er bare å dytte ned i lommen foran vesken, slik at det er enkelt å dra de opp til eventuell korridor. Også har jeg visst en forkjærlighet for nylon, grunnet det praktiske aspektet. Eier jo også Longchamp Le Pliage i liten størrelse, men den har ingen lommer utenpå. Så det er liksom det lille ekstraarbeidet med å dra opp glidelåsen hver gang. Og det er faktisk ekstraarbeid når man eksempelvis er på flyplassen og du stadig står i kø og skal bruke minst tid mulig. Det er litt som når jeg står i butikken og prøver å pakke matvarene mine så fort som mulig. Videre er Le Pliage vesken min hakket for liten, hvilket gjør at jeg egentlig ikke har brukt den noe særlig de siste årene. Bør nesten egentlig gi den bort, men jeg klarer ikke. Jeg kjøpte Day Birger et Mikkelsen vesken i svart, fordi jeg har innsett at burgunder faktisk ikke går til alt jeg eier og har på meg. Og ja, det stopper meg faktisk i å bruke den i burgunder. Jeg har riktignok fått brukt den massevis i de to årene jeg har hatt den, men nå har jeg fått erstattet den i svart. Jeg har heller ikke noe i mot å gi bort den i burgunder, i motsetning til min Le Pliage veske. Skal absolutt bruke den nye vesken når jeg reiser for å besøke søstrene mine om et par uker. Togbilletter og flybilletter er bestilt! Eneste som er kjipt er at jeg innså at det har vært såpass lenge siden jeg har flydd at jeg har mistet alle mine perks, som var skikkelig gode perks også! Så det er synd, men det var ikke sånn at jeg brukte de veldig ofte. Så det er greit. Hadde en følelse på at jeg skulle få pakke i dag, men som vanlig ankom den posten etter jeg hadde kommet hjem fra alle ærendene mine. I dag har jeg vært på tre biblioteker, hvor jeg har hentet og levert bøker. Akkurat nå har jeg sytten bøker hjemme hos meg som er lånt. Hadde gledet meg til å levere de om to uker, men så innså jeg i dag at jeg sannsynligvis bør beholde de inntil jeg har gjort ferdig fremføringen som jeg skal holde i forbindelse med høring. Tviler på at jeg får bruk for de, men det kan være greit å bare ha de i tilfelle. Akkurat nå tar de opp 1/4 av stuebordet som jeg har okkupert de siste tre ukene. De blir sikkert sittende her til innlevering om akkurat to uker. Eller teknisk sett gjenstår det 13 dager og x antall timer, fordi jeg vet ikke helt når tidsfristen faktisk er. Kommer sannsynligvis til å levere dagen før uansett. Jeg brukte opp gårsdagen på intens trening hvor jeg svettet såpass mye at jeg skulle ønske jeg hadde hatt et sånt treningshåndkle. Også så jeg selvfølgelig på Great Pottery Throw Down, som virkelig er lagd for meg. Sitter liksom plutselig og ler av en skikkelig teit spøk eller noe lignende, samtidig som jeg plutselig er på et meta-plan hvor jeg lurer på hvem som synes det er artig. Jo, det er meg. Men altså, jeg ble liggende og søke opp keramikk via Pinterest før jeg la meg, og jeg verdsetter keramikk på en helt annen måte nå. Altså, mye av keramikken rundt meg er sannsynligvis laget i masseproduksjon i fabrikker av maskiner. Men jeg er likevel veldig fascinert av det. Rakk omtrent å se ferdig en hel sesong, og det er vel egentlig bare finalen som gjenstår. Dessverre gikk personen jeg heiet på mest ut, men det er også et sånt type tv-show, hvor man heier på flere personer. Jeg har nå ordnet ferdig et par manglende referanser, og så vidt startet på redigeringen av resultatdelen av drøftingen min. Jeg kjenner virkelig at jeg kommer til å gjøre en del prokrastinering denne uken i forbindelse med den delen. Tror det handler om at jeg har gruet meg til det, fordi jeg vet at det er en del endringer som må gjøres. Også utover tilbakemeldingene fra veileder, men de endringene tror jeg at jeg skal fokusere på neste uke. Denne uken må jeg bare få redigert alt etter tilbakemeldinger, og deretter kan jeg redigere på egenhånd. Kommer aldri til å få det slik jeg i utgangspunktet ønsker det, men det er greit. Så lenge jeg kan levere om to uker, så blir jeg sannsynligvis kjempeglad. Skal feire med et glass gin russian, ettersom jeg fortsatt har igjen litt blandevann i kjøleskapet. Jeg  redigere litt nå, også tror jeg faktisk at jeg skal dra på posten og hente pakken før det stenger. Det er jo faktisk så fint vær i dag, at jeg bør være litt ute. Har riktignok vært ute i dag allerede, men mye av tiden ble faktisk brukt på bussen. Også klarte jeg å sette meg på en feil buss også, men den skulle til busstoppet jeg skulle av på. Så jeg ble bare sittende på, men det var ti minutter av mitt liv hvor jeg fikk en liten sightseeing av et område jeg ikke har vært siden jeg gikk på videregående for omtrent ti år siden. Satt til og med og tenkte i hodet mitt: "Ja, der husker jeg at vi hadde gym i en liten stund. Det var en sånn klatrevegg der som vi måtte klatre i", "Åja, det er der hovedveien inn dit er altså, ikke den veien vi faktisk gikk?", etc. Det er nesten blitt litt typisk meg å sette meg på feil transportmiddel, men det har jo også vært en hel haug med endringer de siste månedene. Så jeg har ikke helt oversikt over hva som går hvor. Men jeg har klart meg, og nå skal jeg faktisk redigere. Jada, I will. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar