søndag 8. september 2019

think I'm gonna miss these harbour lights, but it's time to let it go

I dag begynte jeg nesten å grine da jeg skulle se over gårsdagens redigeringsjobb. For plutselig så det ut som om ingenting var redigert. Copy, paste, sjekk ordantall. Nei, nei, det stemmer ikke. Det skal ikke være så mange ord. Jeg sovnet først klokken tre på natta i går, fordi jeg først var klar til å legge meg rundt ett. Og jeg trenger å ha en viss tid pause, men jeg kunne nok ha lagt meg klokken to. Det var bare det at jeg falt inn i en sånn spiral av videoer av dyr på Pinterest, så der lå jeg og så på at diverse dyr ble reddet av mennesker. Våknet tidligere enn ønsket, siden jeg helst ville være uthvilt. Men saken er jo at jeg ikke er vant til å legge meg såpass sent, og kroppen våkner naturlig når jeg vanligvis står opp. Måtte slumre videre da, for det går en grense på mengden søvn jeg skal ha for å kunne være produktiv. Men ja, jeg tror alt dette bidro til at jeg nesten begynte å grine i stad. Heldigvis fant jeg ut at det kun var første delen av teorikapittelet som ikke var redigert. Jeg husket ganske mye av gårsdagens arbeid, så jeg var i stand til å replikere det. Det som er kjipt med det er at jeg har mistet tid i dag. Men det jeg er imponert over, er at jeg faktisk klarte å redigere hele teorien i går innholdsmessig, og jeg reduserte med over tusen ord. Håper på at jeg skal klare å gå igjennom hele metoden i dag, selv om det blir litt sen start. Det er i utgangspunkt en rydde, rengjøring, og treningsdag i dag. Men jeg har egentlig bare syv dager på meg igjen til innlevering, og jeg har ikke råd til å miste noe tid. Ja, jeg klarer kanskje å redigere disse kapitlene på èn dag, men drøftingen blir en helt annen sak. Og det er selvfølgelig der jeg må redusere mest antall ord. Har heller ikke redigert avslutningen min etter tilbakemeldinger, fordi det gir ikke noe mening å redigere den nå før jeg er ferdig med resten. For da må jeg sannsynligvis redigere den på nytt. Siden jeg prøver å redusere all tid som ikke brukes på oppgaven, så blir det sannsynligvis lite trening denne uken. Kanskje ikke så sunn mat heller. Sier hun som har spist makrell i tomat til frokost, og røkt laks i potetlompe med kremost og ruccola samt avocado til lunsj. Men altså, det er jo så godt! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar