fredag 5. april 2019

Have I ever crossed your thoughts? Because your name's all over mine

Gikk inn i butikken med hensikt å finne en ny sports-BH i større størrelse, fordi jeg plutselig syntes at mine egne var for restriktive. Vet ikke om jeg bare har blitt mindre vant til følelsen eller om skjelettet mitt faktisk har vokst. Jeg har ikke fått pupper ihvertfall! Uansett, endte jeg opp med å prøve mange skjørt fordi jeg har lyst på et midi-skjørt. Det er bare det at jeg synes de fleste er såpass "pene" at jeg kun kan se for meg å bruke de i formelle situasjoner. Jeg vil jo ha et skjørt som kan brukes både til hverdag og fest. Og tingen er at du egentlig kan gjøre det med alle skjørtene jeg prøvde på. Det er bare jeg som ikke er vant til å gå rundt i sånne midi-skjørt. Men det har vært på listen min i ett år nå, og jeg tror jeg snart faktisk skal prøve å kjøpe meg et skjørt. Prøvde også på en blazer, for jeg fant kun èn jeg syntes var fin. Det er også en ting jeg prøver å implementere i egen garderobe. Jeg har liksom overraskende lite jakker til vår og sommertid. Jeg har jo denne cargo-jakken min som jeg fortsatt elsker. Den tok over plassen til min forrige cargo-jakke, men jeg har innsett at det kanskje kan være greit å ha litt variasjon. Jeg klarer ikke helt å se for meg selv i skinnjakke, selv om jeg synes det ser veldig bra ut på andre. Jeg har prøvd et par, og enten så passer de ikke på meg, eller så har jeg ikke funnet en bra nok passform for meg ennå. En denimjakke virker logisk, og jeg har stor tro på at jeg vil like en. Men jeg har lyst på noe som kanskje er litt mer formelt og kan gå til litt penere tøy. Så en blazer virket logisk, men igjen, jeg tror jeg har en greie med passformer og lengde. Også har jeg lyst på en spesifikk "look" også. Dessverre er den ikke like trendy for tiden, så markedet er nesten non-eksisterende. Så ja, det virker usannsynlig at jeg finner noe jeg liker. Jeg prøvde også halvveis på en sports-BH som var utgangspunktet for hvorfor jeg gikk inn i klesbutikken. Men den virket så trang når jeg skulle dra den over hodet, at jeg bare bestemte meg for å ikke prøve på den. Det var litt kjipt, og jeg gadd ikke å prøve på en annen størrelse eller annen modell, så jeg tror at jeg bare får prøve på nytt en annen dag. Det jeg kom ut igjen av butikken med, derimot, var en cargo pants/paper bag bukse situasjon. Jeg har gått og tenkt på det siden, og vurdert om det var et lurt kjøp i og med at jeg egentlig skal unngå spontane kjøp. Men tingen er at jeg elsket den da jeg prøvde den på, og jeg kunne se for meg hvordan den passet inn i garderoben min. Det er også en litt mer casual bukse som ikke er svart eller mørk blå, noe som gjør den litt mer passende for vår. Forskjellen på dette spontankjøpet og de fleste andre spontankjøp jeg har gjort, var det ikke noe ved buksene som fikk meg til å nøle. Og jeg gleder meg til å bruke de. Jeg tok uoffisielt fri i går fordi jeg brukte tid på shopping (hensikten var å kjøpe mat, og det gjorde jeg) og å vaske sengetøy. Tror jeg har bestemt meg for å utsette innleveringsfrist av oppgaven min, og jeg brukte derfor gårsdagen på ting jeg hadde lyst til å gjøre, som jeg tidligere hadde bestemt meg for å utsette til den gangen jeg hadde tid. Problemet nå, er jo at jeg har falt av den produktive bølgen jeg befant meg på, så det har tatt meg lang tid før jeg klarte å søke etter forskningsartikler i dag. Det skal sies at jeg hadde et ganske godt søk, og jeg fant et par artikler jeg tror er veldig relevante. Jeg kan ikke beskrive den merkelige gleden av å finne relevante artikler altså. Det er en så merkelig ting av å bli glad for, men sånn er mitt liv. Nå er jeg nødt til å ta på meg den restriktive sports-BH'en, for jeg skal gjøre en liten treningsøkt før jeg tar meg en dusj. Dopamin her kommer jeg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar