søndag 7. april 2019

baby if I knew you’d be living in my sheets, I wouldn’t have shown you any love

Kjøpte litt brudeslør da jeg gikk forbi floristen. Ene vasen min med de tørkede eukalyptusbladene så litt (ganske) worse for wear ut, så da gikk jeg for brudeslør. Spørs om det går an å tørke de i det hele tatt da, men det får være et eksperiment. Jeg heller mest mot grønne planter fremfor blomstre, men brudeslør synes jeg er så delikate og vakre. Jeg hadde en sånn liten åpenbaring mens jeg stod omringet av planter inne på floristen; at man faktisk kan bruke alle pengene sine på planter og bo i en egenlagd jungel. Det viser seg at sports-BH'en ikke er like restriktiv som jeg trodde, men heller at jeg er ute av form, og at min første treningsøkt etter måneder med inaktivitet krevde mer lungeaktivitet enn vanlig. Jeg tror likevel at jeg har godt av å gå opp en størrelse, så det er fortsatt på handlelisten. Siden jeg har bestemt meg for å utsette frist til oppgaven, har jeg fått litt mer spillerom og tid til eksempelvis baking. Så jeg tror jeg skal lage noen cookies til min far som har bursdag neste uke. Jeg er litt redd for at jeg har tillatt meg masse tid til prokrastinering plutselig, siden progresjonen har slakket ned. Imidlertid tror jeg det bare er at søking etter forskning er tidskrevende. Jeg har så mange søkeord som kan brukes i ulike kombinasjoner og inklusjonskriterier og eksklusjonskriterier. Så, ja, det er litt overveldende, men jeg tror at jeg har fått gjort relativt mye. I dag hadde jeg håp om å sove lenge, men jeg våknet etter åtte timer søvn til solen. Synes det har vært litt vanskelig å tilpasse seg lysere tider, for plutselig føles det for tidlig ut for å gjøre seg klar til sengs, og konsekvensen er at jeg legger meg senere. Regner med at det går over snart. Jeg har ryddet og vasket, skiftet sengesett som jeg gleder meg til å legge meg i senere. Bestemte meg for å sitte litt ute og lese The Secret Diary of Adrian Mole, Aged 13¾. Fant boken i en gammel bokhandel i London i desember, men jeg kjøpte den ikke. Tok bare bilde for å huske tittelen. Det var flaks, fordi det viste seg at Monchita hadde en kopi. Jeg hadde tenkt til å lese den i desember, men så hadde jeg ikke så lyst til det likevel. Men nå plukket jeg den opp og begynte å lese, og den er veldig morsom. Har ikke lest ferdig, men jeg tror det kan være en sånn bok jeg bare plukker opp innimellom og leser igjennom gradvis. Skal gjøre en rask treningsøkt, også forhåpentligvis lage sånne spanske kjøttboller. Også kjent som tapasboller, kanskje? Ikke vet jeg, men det er såååå godt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar