mandag 1. april 2019

Seen you from afar. Wondered who you are, wondered what you're like. Think you're just my type

Mine favorittjeans er såpass trange at jeg aldri kommer til å ville ta på meg de. Det er trist, og jeg er nødt til å si adjø til de. Men ønsket mitt er å finne meg et par nye som er så identiske som mulig. Om Weekday hadde den samme modellen, hadde jeg gått og kjøpt meg samme bukse i større størrelse. Inntil videre kommer jeg antakeligvis til å beholde favorittjeansene, bare for å kunne ha et eksempel til å estimere ønsket lengde på nye jeans. Jeg brukte gårsdagen til å gjøre utskiftninger i klesskapet, dog jeg måtte avslutte halvveis fordi det ble såpass sent at jeg lagde lasagne altfor sent. Det var faktisk en litt ekkel følelse av å avslutte prosessen midt i, for jeg ble gående og føle meg uferdig. Uansett ble jeg kvitt et par klesplagg fordi jeg prøvde på en mengde klær som jeg tydeligvis ikke har prøvd på lengre tider. Etter jeg fylte tjuefem har jeg tilsynelatende lagt på meg vekt. Jeg sier tilsynelatende fordi jeg aldri har veid meg regelmessig. Men jeg har definitivt fått mer kjøtt på mage og lår. Det er helt ærlig en rar følelse, fordi jeg tror kroppsbildet er veldig knyttet til egen identitet. Det er litt som når kroppen endrer seg i graviditet, man tar mastektomi grunnet brystkreft, og lignende. Da kan man oppleve endret kroppsbilde, som kan videre påvirke identiteten til personen. Jeg opplever også vektoppgang som en rar følelse fordi jeg synes det er skikkelig trist å måtte si adjø til klesplagg som jeg har elsket. På en annen side er det en lettelse å gå opp i vekt, og vite at jeg faktisk passer klær i butikker som vanligvis har hatt størrelser som har vært for store for meg tidligere. Jeg har også en holdning om at det er lurt å ha litt å gå på til man blir gammel. Men ja, det ble ut med et par gamle shorts og jeans. Det var plutselig sommertid i går. Syntes liksom at jeg følte meg litt trøtt da jeg stod opp, men klokken antydet at jeg hadde sovet lenge. Fant det ut tilslutt da, og stilte omtrent alle klokkene som finnes i dette huset. I dag våknet jeg en time før alarmen min. Hadde drømt om at et lag av den ene tannen min hadde falt av, sånn helt naturlig. Og jeg satte igjen med en jeksel med skikkelig skarp overflate som skrapte mot tungen og tannkjøtt. Også ble den ene strengen som jeg har bak tennene etter tannreguleringen løs, slik at den også stakk borti tunge og tannkjøtt. Det var såpass realistisk at jeg våknet av ubehaget, og kjente i munnen med tungen for å sjekke om det hadde skjedd. Lettelsen over at det ikke hadde skjedd bidro til at jeg har fått en bra mandag hittil. Men jeg hadde også en sånn merkelig opplevelse med å strekke halsen min. Plutselig var det bare mye smerte som ikke ville gå bort. Det har heldigvis gradvis gått bort med langsomme bevegelser og forsøk på å tøye. Fikk også tilbakemelding fra veilederen min angående resultatkapittelet mitt, og det er en del ting som må redigeres. Men alle kommentarene gjenspeiler egentlig ting jeg har tenkt på selv, ting jeg faktisk har gjort, også endret på. Så til tross for et par ting som kunne ha tolkes negativt, har jeg faktisk overkommet de uten å tenke at det er en kjip mandag. Det hjelper veldig med sol. Så, ja, planen for i dag blir å redigere resultatkapittelet mitt innholdsmessig etter tilbakemeldingene. Den språklige redigeringen vil skje etter at jeg har skrevet ferdig alle de ulike kapitlene innholdsmessig. Så teorikapittelet får avventes til morgendagen, hvilket egentlig er en lettelse. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar