lørdag 30. mars 2019

I don't want "good" and I don't want "good enough"

Det har vært et par interessante dager, hvor emosjonene har vært skikkelig rollercoaster. Jeg ble veldig irritert på meg selv fordi jeg ikke var i stand til å gjøre meg ferdig med det jeg hadde planlagt på onsdag. Og på torsdag innså jeg at kapittelet jeg har jobbet med denne uken er langt mer utfordrende enn jeg hadde sett for meg. Jeg skrev på dette kapittelet før jeg samlet dataene mine, så dette er snakk om arbeid som ble gjort ifjor høst. Men antakelsen var at mye var brukbart, og det er det jo faktisk. Imidlertid er det en del omformuleringer som må gjøres, ting som kuttes ut, og ting som legges til. I går var jeg overbevist om at jeg måtte bruke søndag til å jobbe med oppgaven også, men jeg var heldig og innså på kvelden at en av delkapitlene kunne flyttes til drøftingen. Så jeg slapp og sitte med det, hvilket var veldig deilig, fordi jeg skjønte at jeg virkelig måtte sette meg inn i det. I gjengjeld så må jeg sitte med det når jeg begynner på drøftingen, men jeg trengte å slippe den delen i går. Spesielt fordi jeg antakeligvis måtte ha sittet og jobbet etter jeg vanligvis skal slutte. Og akkurat det har jeg gjort de siste dagene. I dag har jeg jobbet med etikk, og det var faktisk overraskende greit. Antall ord var faktisk omtrent det jeg hadde planlagt, så det er jeg veldig fornøyd med. Også kunne jeg avslutte i 19-tiden, hvilket føltes "tidlig" ut. Jeg er ikke akkurat ferdig med kapittelet; jeg må nok gjøre en språklig redigering og det er sikkert noe jeg har lyst til å legge til eller fjerne. Men jeg tillater meg selv å gjøre den redigeringen når jeg er ferdig med innholdet i oppgaven min. Neste uke skal jeg jobbe med teorikapittelet mitt, noe jeg gruer meg til. Ser for meg at det blir mye arbeid fordi jeg er nødt til å finne og sette meg inn i forskning. Tror ihvertfall det, hvis ikke jeg faktisk gjorde skikkelige gode søk i fjor. Det er faktisk over ett år siden jeg gjorde de søkene, og siden jeg i det hele tatt har sett på det jeg fant. Så det blir spennende å se. I morgen står det rydding og rengjøring på planen, forhåpentligvis får jeg laget meg lasagne, og jeg vurderer litt om jeg skal skifte ut vintergarderoben. Det hadde vært litt fint å bli inspirert av klær igjen. Men nå skal jeg se på Youtube og slappe av, kanskje ta på en ansiktsmaske. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar