søndag 17. mars 2019

it's all right if we don't end up together 'cause you're mine right now

I går var jeg egentlig overbevist om at det var søndag. Tanken på å rydde og rengjøre var veldig lite fristende, men jeg var glad for at jeg kunne ta pause fra oppgaven. Det var liksom ikke før jeg var ferdig med frokosten min, at jeg innså at det var lørdag og at jeg slapp rengjøringen, men måtte jobbe videre med oppgaven. Det var kjipt, men også fint. Lengter liksom til søndager og til pause, men når de først kommer pleier jeg uansett å bruke mye tid på å tenke at jeg kunne ha gjort noe oppgave-relatert. Men alle har en grense, og min grense er at jeg må ha minst èn pausedag i uken. Ble likevel fornøyd med arbeidet jeg fikk gjort i går. Noen dager føles det ut som om jeg får gjort mer enn andre, selv om jeg egentlig kanskje ikke gjør det. Men i går var en av de dagene hvor jeg følte at jeg hadde mye progresjon. Og da hadde jeg lyst til å starte følelsen av å ha pause tidlig, så jeg slo av taklyset på soverommet. Skrudde på nattbordlampa for å skape en koselig atmosfære, hørte på Sleeping At Last instrumental musikk mens jeg leste poesi fra Pillow Thoughts av Courtney Peppernell. Hadde også på en ansiktsmaske, så det hele var veldig avslappende. I og med at jeg slapp ryddingen og rengjøringen i går, var det nesten greiere å gjøre det i dag. Det er ikke alltid jeg er like entusiastisk, men når jeg først starter på noe, så pleier jeg egentlig å fullføre. Bestemte meg for å bruke litt tid på å være kreativ og male. Før jeg gjorde det, ryddet jeg i arts & crafts boksen min, og jeg kastet egentlig to gamle tegneblokker. Rev selvfølgelig ut det jeg ville beholde av tegninger, malinger og notater. Men det var mye som var unødvendig å beholde. Så det var en uintensjonell declutter, men like tilfredsstillende. Malte uten noen tanker om hva jeg ville male; det var liksom ikke meningen at jeg skulle lage et fint maleri som jeg skulle beholde, men heller at jeg skulle bruke tid på å være litt kreativ. Ellers har jeg bare slappet av i hele dag, sett på Youtube-videoer om hudpleie, noe jeg har blitt litt mer entusiastisk om nå. Har lyst til å prøve noe ny hudpleie, men jeg får se om det ønsket vedvarer. Nå skal jeg straks ta meg en dusj og legge meg. I morgen venter oppgaven min på meg, men inntil videre skal jeg fortsette avslappingen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar