onsdag 6. mars 2019

have I ever crossed your thoughts, because your name's all over mine

I dag sovnet jeg tilsynelatende etter at jeg hadde skrudd av alarmen min. Husker ikke selv at det har skjedd, men jeg må ha vært ekstra trøtt. Heldigvis sov jeg bare en time ekstra. Prosjekt "legge meg tidligere og stå opp tidligere" er fortsatt igang, og det er nok derfor jeg trengte litt lenger sovetid i dag. Det har nemlig vært en transition å prøve å få meg selv til å sovne tidligere. Eller, det har egentlig gått fint å sovne, men så blir tendensen at jeg våkner en del på natta. Men i natt er første natt hvor jeg tror jeg sov igjennom hele natten, og tydeligvis igjennom alarmen også. Hadde en merkelig drøm om en barndomsvenn og babyer. Det høres merkelig ut, men drømmen var altså at barndomsvennen hadde fått ny baby, og den forrige likevel så ut som en baby til tross for å være flere år. Han hadde liksom utseende som en baby, men i størrelse med en toddler. Ja, også var det veldig forvirrende, for det viste seg at han egentlig var en jente. Drømmer er seriøst merkelige. Jeg er veldig fornærmet over at min faste matbutikk tilsynelatende har sluttet å selge favorittbrødet mitt. Det er faktisk litt krise, for nå starter jakten på å finne noe lignende, hvilket betyr at jeg antakeligvis kommer til å spise en del brød som jeg ikke liker særlig godt. Også irritert på mer snø. Bildet er riktignok et par uker gammelt, så det er heldigvis ikke så mye snø. Men jeg har lengtet sånn etter vår. Men antar at når våren omsider ankommer, at jeg befinner meg i lykkerus. Jeg setter egentlig stor pris på når mobilen dør for dagen (null batteri), og ofte gidder jeg ikke å lade mobilen fordi at det tvinger meg til å unngå mobilbruk. Og akkurat nå hater jeg alle telefonsamtaler, bare ikke ring meg. Bryr meg ikke om det er telefonselger, jobb eller min søster. Jeg bare vil ikke snakke med noen over telefonen. Jeg gjorde en del husarbeid i går, og jeg er nødt til å gjøre mer i morgen før besøket ankommer. Så jeg har egentlig bare i dag til å gjøre meg ferdig med analysearbeidet jeg holder på med-- det som jeg ville bli ferdig med denne uken. Akkurat nå virker det litt urealistisk, fordi jeg vet hvor mye jeg har klart å gjøre i løpet av en dag denne uken hittil, og det er omtrent halvparten av jobben jeg er nødt til å gjøre i dag for å bli ferdig. Men jeg skal likevel gi mitt beste forsøk. Før jeg gå, vil jeg anbefale å høre på Sigrid gjøre et cover av One Kiss. Helst i mørket før man skal legge seg. Jeg fikk ihvertfall gåsehud da jeg hørte det før jeg la meg i går. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar