søndag 10. mars 2019

You say the word and I'll go anywhere blindly. I'm a sucker for you

Det har vært en travel uke, hvor halve uken gikk til et forsøk på å bli ferdig med analysen, og andre halvdel gikk til familiebesøk. Det var heldigvis et kort familiebesøk, noe jeg har funnet at jeg foretrekker. Det fører til mersmak fremfor for avsmak, hvilket jeg tror er viktig når det kommer til ens egen familie. Men det var ikke bare søsknene mine, svogerne mine (ja, viser seg at Grepper også faktisk skulle stoppe innom, dog han kun var her på torsdag og i dag), og tantebarna mine. I går var jeg hos grandtante som da hadde samlet alle hennes barn og deres barn igjen. Så det har vært mye familie. Men det var faktisk veldig hyggelig, og selv om det er lite kinesisk i mitt repertoar, pratet jeg litt mer på eget initiativ enn jeg vanligvis gjør. Hadde det hyggelig, men jeg dro hjemover før resten av gjengen fordi jeg skulle hente en pakke. Søskenflokken minus Monchita samlet seg for spillkveld, mens Mog bestemte seg for å jobbe litt. Jeg fikk ansvar for å kjøpe smågodt på butikken i går, og jeg som ikke har spist smågodt på flere år, måtte forsøke å plukke diverse godis som jeg antok var godt. Jeg har vært ute i snøen med tantebarna, og de har løpt igjennom snø-labyrinten min selv om den nesten har smeltet ned til bakken. Vi har lagd snømenn, og eldste nevøen har forsøkt seg på snøhule. Har skiftet bleier og matet kids, kjeftet og lekt. Egentlig alt som kommer med å ha kids i hus. Nå skal det sies at det kanskje er første gang ingen har vært forkjølet. Kun allergier. Alle reiste hjem i dag, og jeg har ryddet og vasket. Det tok meg ganske lang tid, og det er nå en haug med sengetøy som må vaskes. Jeg har nytt sengetøy på min seng som jeg gleder meg å legge meg i. Må bare ta meg en dusj først, også er jeg klar. Dusjet mens jeg hadde besøk, og for meg er en dusj som regel en avslapningsgreie. Hater egentlig å dusje når jeg har hastverk, eller vet at det kreves at jeg er nødt til å være rask. Denne gangen stod nevøene utenfor og banket på døren i sikkert fem minutter før de ble lei. Ikke akkurat avslappende. Men på den andre siden, går de aldri tom for ting de sier som gjør meg lattermild. Denne gangen var det om babyer, trylling av Brannmann Sam, og om at man også har ferie i et spill. På fredag tok jeg pause fra familien og skippet middag med kjæresten til broderen, for bursdagsfeiring for min belieber friend. Det var en svært eventfull kveld med halvveis avlyst ballettforestilling på Operaen. Vi brydde oss ikke særlig, fordi vi forstår at det er farevurdering inni bildet når en planke faller tilsynelatende fra taket. Men vi fikk oss en liten smakebit av forestillingen vi ikke fikk sett i foajeen. Det var veldig impromptu, og veldig artig. Definitivt en opplevelse jeg ikke kommer til å glemme, selv om jeg var trist for at jeg ikke fikk oppleve mer av orkesteret. Da vi avsluttet kvelden, kjente jeg meg litt ute av slaget, og jeg takket nei til å være med ut med Marble og venninnen hennes som vi møtte på Operaen. Det fristet langt mer å reise hjem og legge meg tidlig. Og det var deilig. Det å kunne kjenne seg godt nok til å vite hva man selv ønsker, og så ta den avgjørelsen er en av de gode tingene med å bli eldre. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar