onsdag 13. mars 2019

It's harder when you can't see through the thoughts. Not that I wanna get in, but I want to see how your mind works

I morges så jeg på rådyr i nabohagen og egen hage. Litt som å se på Discovery channel uten kommentator, så jeg måtte gjøre egen Googling for å finne ut av de tingene jeg lurte på. Var litt sånn bekymret, fordi de bare lå der og chillet. Som regel spiser de i busker og whatnot. Men etterhvert så jeg en tredje som virket som en mamma eller en leder ihvertfall. Det gav liksom mening da, for de hadde ventet på at hun skulle komme tilbake fra det hun holdt på med. Så det så ut som om kidsa omfavnet mammaen sin, også begynte de på spisingen. Det var et koselig syn, men jeg innså at jeg hadde brukt svært lang tid på å se på rådyr leve, og at jeg sannsynligvis burde komme meg igang med arbeidet. I dag leste jeg igjennom hele datamaterialet på ny, bare for å sjekke at det ikke var ting jeg glemte, eventuelle nye ting jeg kunne oppdage, osv. Startet egentlig bra, men så måtte jeg ta matpause, og da tok jeg likegodt en pause i samme slengen. Problemet er at pausen ble veldig lang. Så jeg jobbet med oppgaven min litt lenger enn klokken ni. Vurderte faktisk å bare jobbe videre med den, men jeg visste at hvis jeg gjorde det, så kommer jeg ikke til å legge meg før veldig sent. Og det er noe jeg vil unngå. Det er litt irriterende at jeg ikke helt fikk fullført det jeg hadde lyst til i dag, men i disse dager er egentlig spørsmålet når jeg faktisk klarer å fullføre noe jeg ønsker å fullføre. Det positive er at jeg er et steg nærmere å bli ferdig, og det er nok det viktigste. Jeg har ventet på svar på e-mail i et par dager nå, og det er sånn spesielt nervepirrende når det er av betydning. Det er selvfølgelig i hensyn til oppgaven min, for jeg har ikke noe liv utenom oppgaven for tiden. Det er kanskje en av grunnene til at jeg er veldig klar for å være ferdig med den også. Det har fortsatt å snø, og men jeg innbilte meg at det kun ville være lite snø, og at den snøen som faller kommer til å smelte raskt. Ble ikke helt slik, og i dag fikk vi brøytekant på brøytekant. Trodde liksom egentlig at jeg var ferdig med å måke snø. Det var nå faktisk mamma som måkte snø i dag, så teknisk sett kan jeg unngå snømåking dersom snøen bare plutselig smelter inntil neste vinter. Ifølge værmeldingen er det lite sannsynlig, og jeg er nødt til å bruke vinterskoene i minst en måned til. Må nesten tillate meg selv å kjøpe nye vintersko slik at jeg kan ha minst to par å rullere når vinteren varer 1/4 av året. Det er et par jeg har tittet på, men det er så kjipt å kjøpe et par når våren kan være rett rundt hjørnet. Skal tenke litt mer på det, selv om jeg også har tenkt på det i et par måneder nå. Klarer liksom ikke å bestemme meg for farge heller, så. Hadde en forferdelig drøm natt til i dag, så jeg er litt bekymret for å legge meg. Det var ikke engang drøm om meg, og det skjer egentlig relativt ofte at jeg drømmer om helt andre mennesker som hovedperson i drømmen. Det er nesten som å se på en film. Skal prøve å bestemme hva jeg drømmer når jeg legger meg. Forhåpentligvis fungerer det. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar