mandag 11. mars 2019

I'm feeling heat in December when you're 'round me

Det har vært en sånn merkelig dag, hvor jeg stod opp relativt tidlig fordi jeg har vennet meg til det etter et par døgn med kids, hvor det egentlig er en standard. Sov absolutt nok timer, men jeg hadde et øyeblikk på formiddagen hvor jeg plutselig følte meg dødstrøtt. Det var nesten tungt å holde hodet oppe, så jeg la meg ned i sengen i en halvtime. Og da var det egentlig komisk når jeg åpnet Twitter, og det tydeligvis var en nasjonal høneblund dag i ett land. Jeg tok riktignok ikke en høneblund selv, men det å legge seg litt nedpå kurerte faktisk følelsen av å være veldig trøtt. Selv om jeg ikke akkurat hadde så mange "fridager" fra skolearbeidet, var det litt merkelig å prøve å komme seg inni analysen igjen. Men jeg har klart det, og jeg har klart å gjennomføre det jeg ville, og jeg husket å stoppe å arbeide innen klokken ni. Så jeg er fornøyd med dagen. Våknet til solskinn, og det har vært vakkert vær i hele dag, dog jeg tror det har vært noe kalde temperaturer. Får litt påskefølelse grunnet snøen som fortsatt ligger på bakken. Det skal muligens skje oppussing i hus, hvilket gjør at jeg faktisk er nødt til å svare på flere telefonsamtaler enn jeg har lyst til. Jeg ser heller ikke akkurat frem til eventuelle oppussingsprosjekter, bare fordi jeg mest sannsynligvis må overse en del av arbeidet. Det er dessuten en bråkete prosess. Men det skal sies at det absolutt er behov for oppussing. Hele huset er i behov for det, men det er ikke så enkelt å jobbe med mur. Om det hadde vært opp til meg, og jeg hadde hatt midlene og tillatelsene, hadde jeg antakeligvis revet hele huset og startet fra scratch. Det virker faktisk mye enklere på den måten. Men det er også typisk meg; hvis et prosjekt blir for stort i mine øyne, har jeg tendens til å forkaste det før jeg starter. Det er litt dumt, men det er slik jeg er. Selv om jeg la meg ned på formiddagen, kjenner jeg at jeg er ganske trøtt nå. Så jeg gleder meg til å legge meg, og har et håp om dyp og tilfredsstillende søvn. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar