torsdag 11. april 2019

holder tanker inne, kunne ønske jeg sa det

Har stortsett prokrastinert bort de to siste dagene, hvor planen egentlig var å lese igjennom forskningen jeg har funnet hittil. Så jeg har ikke lest forskning i det hele tatt, men jeg fant ut i dag at det kanskje skyldes at jeg ikke opplevde det som det naturlige steget nå. Istedet har jeg begynt å skrive på teori ut ifra litteraturen jeg har samlet, også har jeg bestemt at jeg plotter inn forskningen etterpå. Det gir mer mening for meg, fordi litteratur er mer gjennomgått og er som regel mer organisert enn eksempelvis enkeltstudier. Så, ja, jeg velger å tro at grunnen til at jeg ikke har fått gjort noe de siste dagene er fordi at alt virket så rotete. Det er nok ikke engang en overdrivelse for meg, fordi jeg er såpass avhengig av en viss orden for at jeg skal føle velvære. Siden det føles ut som om jeg nesten har kastet bort hele uken, så håper jeg at jeg får vært produktiv i morgen og på lørdag. Det skal sies at jeg brukte mesteparten av gårsdagen ute av huset og borte fra pc'en. Måtte innom skolebiblioteket for å levere en bok, så jeg brukte litt tid der for å finne mer relevant litteratur. Etter det dro jeg til senteret for å handle matvarer, men først kjøpte jeg meg endelig en sports-BH i en størrelse større enn jeg vanligvis ville ha gått for. Jeg kjøpte meg også nye truser, fordi sånn og si alle mine favoritttruser har fått hull i seg. Forelsket meg i to par ulike truser i fjor, eller kanskje to år siden. Og siden jeg elsket de så mye, bestemte jeg meg for å kjøpe flere par av de samme. Men årsaken til at jeg forelsket meg i de, var fordi de var så sykt komfortable grunnet relativt tynt stoff. Og det er kanskje trusenes downfall. Eller så kan det skyldes at de har blitt vasket feil, men uansett-- den ene typen truse som jeg eier tre stk av har alle faktisk utviklet hull i seg. Og den andre typen truse som jeg forelsket meg i, har blitt slukt i vasken ellerno. Finner kun ett par av tre, og jeg har lett flere ganger nå. Vurderte i utgangspunktet bare å kjøpe de samme trusene, men jeg tenkte på det (falske) Einstein sitatet om å gjøre den samme tingen om igjen og forvente et annet utfall. Så jeg endte opp med å prøve noen nye truser, og so far so good. Jeg endte opp med tre tunge poser, dog mesteparten var matvarer, og ikke truser. I dag gjorde jeg en ganske utfordrende pilatestreningsøkt som fokuserte på kondisjon. Jeg synes yoga er vanskelig, men pilates er på en måte et steg videre. Ikke veldig fan av å trene statisk styrke, men det er nettopp fordi jeg synes det er vanskelig. Men det var veldig gøy å gjøre noe jeg vanligvis ikke gjør. I morgen har paps bursdag, og planen var egentlig å lage cookies, men har bestemt meg for å lage brownies i stedet. Gleder meg litt fordi jeg har cravings for alt sjokolade-relatert. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar