mandag 29. april 2019

jeg har fått nye seil, men hele skroget brenner og vinden tar meg ingen vei

Ifølge værmeldingen jeg leste i morges, skal det være overskyet de neste dagene. Så jeg utnyttet solen i dag, og satte meg ute i hagen med bok og notatblokk. Det er vel egentlig mer sommervær enn vårvær, og det har vel egentlig vært sånn de siste ukene, noe som er forvirrende. Glemmer liksom at det er april. Nå skal det sies at det er mai om to dager, og slik det kanskje har vært de to siste årene, har sommeren startet i mai. Hallo, det er altså straks sommer.. tiden bare forsvinner. Et av de beste målene på tid er egentlig babiser. Yngste niesen har begynt å gå, dog noe ustø. Eldste nevøen blir åtte i år. Han er riktignok ikke lenger en babis, men det er så merkelig å tenke på at han nærmer seg et tiår når det føles ut som om han var to år i går, og han danset i takt med gatemusikk i Vigelandsparken. Forrige uke forsvant egentlig i prokrastinasjon og mangel på motivasjon. Men jeg hadde et par gjennombrudd i hensyn til oppgaven, og jeg har virkelig likt å trene i det siste. Har gitt meg mye glede og mestring, og det har bidratt til at jeg følte meg mer motivert i dag. Har håp om at jeg skal komme meg litt tilbake til skrivingen denne uken, og jeg har satt litt mer klare mål for meg selv. Alt i alt føler jeg meg positiv. Jeg er sikker på at resten av oppgaveprosessen også blir frustrerende, men jeg gleder meg til å være ferdig med teorikapittelet mitt. En av medstudentene mine gjorde meg bevisst på et nytt vedlegg som tilsynelatende skal inkluderes i oppgaven, og det gjør meg bare gladere for at jeg valgte å utsette innlevering. Har absolutt ikke oversikt over alt som skal legges ved oppgaven. Håret mitt har vokst en del siden jeg sist klippet meg. Har vel egentlig bare en lang bob, men siden min nye norm har vært en kort bob, så føles alt annet så utrolig langt ut. Men jeg savner å ha langt nok hår til å ha høy hestehale og topknot uten at halve håret faller ned uten å bruke diverse hårtilbehør for å feste det opp. Planen var egentlig å spare håret langt nok til å kunne gjøre dette ifjor, men fristelsen ved å ha kort hår var så stor at jeg likevel klippet meg. Jeg føler meg personlig veldig vel med kort hår, og det er noe ved det som er så veldig befriende. Tror ikke jeg har hatt det jeg kaller langt hår på tre år? Så det blir spennende å se om jeg klarer å være tålmodig nok, eller om fristelsen ved kort hår blir for stor. Skal ihvertfall prøve å spare! Brukte mesteparten av tiden min i dag til lesing av teori, noe skriving, også lakket jeg tåneglene. Sistnevnte har jeg ikke gjort siden sist sommer, men jeg hadde veldig lyst til å lakke neglene mine. Det er bare at jeg er blitt såpass uvant med neglelakk at jeg synes det er blitt et styr, også vil jeg som regel fjerne neglelakken ganske raskt etter påførsel. Har utviklet en sånn rar greie, så nå holder jeg meg som regel unna neglelakk foruten spesielle anledninger. Men tåneglene ser jeg omtrent aldri, så de kan gjerne lakkes! Skal prøve å gjøre meg klar til sengs nå, siden jeg ikke la meg før klokken to i går. Fikk visst nok søvn natt til søndag, da jeg sov inn timene jeg ikke fikk natt til lørdag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar