fredag 3. mai 2019

Is it wrong for me to not want half? I want all of you, all the strings attached

Om det er en venn jeg vet jeg kan få med meg på stort sett alt jeg finner på, så er det nok Marble. Hun er også den personen jeg vanligvis går på tur med, så da jeg nevnte at jeg kunne tenkt meg å utforske Bygdøy, ble hun med på det. Verken av oss har vært der siden vi var på skoletur for x antall år siden. Så jeg bestemte at vi skulle gå rundt hele halvøya. Det er riktignok ikke akkurat en sti rundt hele Bygdøy, i og med at det er ganske befolket og mange partier som er dedikert til boliger. Men det er absolutt massevis av natur- og kyststier, så det er jo mulig å gå ca. rundt hele halvøya. Vi fulgte litt kart, og noen ganger gikk vi bare "freestyle". Vi gikk oss kanskje vill en gang, men da var det bare å snu. Det var veldig varierte overflater vi gikk på; skog, grus, asfalt, strandsand. Det sier kanskje noe om naturen vi så også. Vi hadde også veldig variert vær; sol, overskyet, småregn, snø. Til tross for det litt kalde været, fikk jeg ihvertfall mersmak. Og selv om vi brukte et par timer der, så er det sikkert masse vi ikke fikk sett. Så det blir sikkert en tur tilbake en dag. Det var bare synd vi ikke hadde timet dato med "kuslipp" som skal skje på søndag, da. Siden vi ikke syntes det er nok med ca. 11 kilometer (rundt halvøya), så bestemte vi oss for å gå Havnepromenaden i tillegg. I og med at det er etablert sykkelvei ved Frognerstranda og innover sentrum, så ble vi veldig bevisst sykkelbruk i Oslo i dag. Om du sammenligner antallet med befolkningen i byen, så blir det nok ikke så imponerende, men jeg syntes det var veldig mange syklister! Vi er godt kjent med Tjuvholmen og Aker Brygge, så vi gikk egentlig raskt igjennom de på Havnepromenade-turen. Gikk utover Vippetangen, og tror vi begge kjente at vi var slitne i bena, så vi satte oss ned på en benk. Vi hadde altså tatt oss pause på Bygdøy og spist på Cafe Hjemme Hos Svigers, men det hadde vært et par timer siden. Så benkepausen var første gang vi satte oss ned etter det. Det var et par minutters hvil, også gikk vi videre ut mot Vippetangen, og jeg dro Marble med for å utforske Vippa som broderen har anbefalt så mange ganger. Det så veldig bra ut, og jeg er interessert i å dra dit å spise en dag. Det er riktignok veldig likt konsept som den nye mathallen på Youngstorget, men Vippa var riktignok den originale. Den er også litt mer bortgjemt, så jeg antar at det kanskje ikke er like fult? Uansett stod vi og vinket adjø til Danskebåten som var iferd med å reise, men tror ikke vi fikk øyekontakt med noen av de som stod på dekk. Bevegde oss videre til Salt, hvor vi beundret de ulike badstuene, og definitivt den svære. Vurderte hvorvidt det kunne være en sånn bursdagsaktivitet, men hvis det blir like varmt i juli som ifjor, så er det nok ikke vits å sitte i en badstue. Vi skippet å gå utover Sørenga, hvilket er siste stopp på Havnepromenaden. Reiste istedet hjem i rushet og så på antall skritt og distanse. Jeg hadde gått ca. 17,8 km da. Vi som hadde snakket om å løpe i marathon, og var såpass slitne i bena etter under halvparten av lengden av en marathon. Anyway, vi sa farvel til hverandre. Mens Marble gikk hjem, reiste jeg videre til skolen for å hente et par bøker. Det føltes ut som om det skulle bli storm den lille avstanden jeg gikk fra buss og inn til skolen. Ble veldig glad for klesvalget jeg gjorde i dag, med ull underst. Hentet en bok som jeg prøvde å hente forrige uke; hadde bestilt den, og jeg reiste til skolen på en lørdag. Men automaten som jeg vanligvis scanner ut bøker ifra var ute av stand, og det er ikke bemanning på lørdager. Så det var flaks for meg (not). Jeg fant også ut igår mens jeg satt og skrev på oppgaven min, at jeg manglet litt teori på det ene kapitlet mitt. Hadde litt for tynt kunnskapsnivå på emnet til å skrive noe bra om det, syntes jeg. Så da brukte jeg litt tid på å finne relevante bøker på biblioteket i dag. Deretter reiste jeg på matbutikken og kjøpte blant annet en boks med sjokoladeiskrem. Resterende varer var "kjedelige" dagligvarer. Da jeg omsider kom hjem, var klokken 18.45 og jeg hadde gått 19,8 km totalt i dag. Det tilsvarer nesten 28.000 skritt for mine ben.  Eneste gangene jeg går såpass mye, er egentlig når mamma har dratt meg med på utforskning av nye steder. Jeg skiftet tøy, vasket ansiktet, og satte meg ned for å spise gårsdagens rester. Da lagde jeg nemlig en veldig god wok med paprikasaus. Til dessert spiste jeg vannmelon, som er noe av det beste jeg vet om egentlig. Perfekt til å rense paletten min. Ellers har jeg skiftet pære på soverommet, og nå kjenner jeg at jeg antakeligvis må drikke litt varmt vann for å unngå ny forkjølelse. Skal også gjøre litt yoga for føtter og legger, for det trenger jeg virkelig nå. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar