lørdag 18. mai 2019

if you're gonna waste my time, let's waste it right

På onsdagen tittet jeg innom floristen, og da fant jeg "poppel" som jeg synes ligner relativt mye på eukalyptus. Så jeg var svært fornøyd, og har faktisk gått så langt at jeg da har funnet frem alle de små vasene mine for å ha poppel i alle. Jeg har tenkt litt på hvorfor jeg har en tendens til å foretrekke grønne planter, fremfor fargerike blomster. Tror det bare er at jeg assosierer grønnfargen mest med naturen. Hadde en artig 17-mai i går, spesielt fordi det var lite som jeg faktisk hadde planlagt. Stod opp klokken ni, og på nasjonaldagen føles det faktisk litt sent ut fordi det er såpass mye som skjer så tidlig. Hadde ingen planer om å dra ut for å se på toget, for jeg kan egentlig bare stå på balkongen å se det gå forbi. Men Oyster lurte på om jeg skulle, og da tenkte jeg at jeg like godt kunne gå ut i og med at det krever at jeg går ca. 40 meter fra huset mitt. Fikk brukt mine nye hæler for første gang, som jeg har nødt til å prøve å gå ut litt slik at de føles litt mer komfortable ut. Stod hovedsakelig stille, men jeez, det er virkelig lenge siden jeg har brukt hæler. Og jeg som vurderte å ha de på til kvelden. NO THANKS. Så lillebroren til Oyster i toget, også gikk grandtante i toget med hennes svigerdatter og barnebarn. Mamma endte opp med å gå med de, og jeg gikk hjem for å ta av meg hælene og skifte til joggedress igjen. Mamma, grandtante og co kom hit etterpå, og jeg satt og jobbet med forskningsartikler som var planen min. Det tok heldigvis ikke så lang tid å lese igjennom siste artikkel, og er fordi at den ikke var like relevant som de andre. Spiste en sen lunsj, og siden jeg var sulten spiste jeg naturligvis en altfor stor porsjon. Gikk tilbake til arbeidet med artikkelen etterpå, og hadde på en måte bestemt meg for at Marble skulle si at hun ikke gadd å dra ut senere. Spiste sen middag siden jeg spiste sen lunsj også fikk jeg en tekstmelding fra Marble som lurte på når jeg var klar til å reise. Så da kledde jeg på meg igjen, spiste ferdig og gjorde meg klar til å reise. Bare byttet ut hæler med sneakers denne gangen. Hadde på meg et antrekk som i utgangspunktet er relativt casual, men i og med at de var i hvit/ecru/krem/-farger så føltes det automatisk litt mer pyntet ut. Men ja, tror det er første gang jeg har hatt på jeans til 17-mai. Og hvite jeans når du har mensen er ganske skummelt, men jakke/skjorten min var lang nok til at den på en måte dekket rumpa. Jeg og Marble satte oss ned på et utested med dyr aperol spritz, men det var verdt det uansett. Lenge siden jeg har drukket en drink, så det var deilig. Vi hadde en liten catch-up, selv om det ikke er så lenge siden vi gikk på tur sammen? Eller kanskje det har blitt en stund? Har ingen oversikt på tid. Vi reiste videre til et utested som jeg egentlig hadde lovet meg selv at jeg aldri skulle dra tilbake til etter en Halloween der for et par år tilbake. Men siden Sugar sin lillesøster er relativt ung ennå, og de skulle dit, reiste jeg og Marble dit. Vi stod faktisk i kø før det åpnet, og havnet i en sånn awkward samtale med et par mer fulle jenter og en kar som var der alene. Han prøvde på en måte å dytte seg inn i samtalen. Ikke nødvendigvis på en sånn overbærende måte, men på en måte som gjorde det veldig klart at han ikke var den flinkeste til å plukke opp social clues. Det hele ble ganske pinlig, slik at det var en lettelse å endelig komme seg inn på utestedet. Det positive med å være på et utested tidlig er at man får sitteplass, og da kan man sitte og ha samtaler. Noen ganger når jeg er ute så frister det kanskje mest med å bare sitte og prate med andre mennesker, andre ganger vil jeg bare danse, men ofte liker jeg en kombinasjon. Marble kjøpte øl til oss, og vi fortsatte egentlig samtalen vår fra det andre utestedet og satte pris på at det fortsatt var relativt stille hvor vi satt. De har definitivt gjort noe endringer i hvordan det ser ut der inne, og det var faktisk ikke like verst som jeg husket det. Samtalen vår ble avbrutt av en kar som egentlig bare bestemte seg for å henge på bordet vårt. Det var faktisk litt komisk og fascinerende, fordi han veldig raskt inn i samtalen klarte å beskrive hva slags person jeg er uten at jeg nødvendigvis oppgav noen opplysninger om meg selv. Kanskje jeg bare er lett å lese? Han ble hengende på bordet vårt i kanskje en time, før Sugar og co. kom. Jeg har vel ikke sett noen av de jentene siden bryllupet til Sugar, så det var veldig hyggelig å henge med de igjen. Jeg, lillesøsteren- og svigerinna til Sugar endte opp på Deli de Luca, hvor vi var typisk sånne høylytte fulle/brisne folk. Spiste is mens vi stod der inne egentlig rett ved kassa, og diskuterte diverse ting mens jeg er sikker på at alle kunne høre oss. Jeg hadde i utgangspunktet foreslått å hente is til jentene fordi de hadde klart å dunke hodene sine borti hverandre, og det tolket de som å spise is. Så det var grunnen til at vi var der. På veien tilbake hadde jeg latterkrampe, fordi en av jentene hylte av usikker grunn, også var det en kar som gikk forbi i det. Så han imiterte henne mens han gikk videre, også gjorde hun det på nytt, og han snudde seg og hylte tilbake. Sånn fortsatte det til vi hadde gått et par meter, og det var så sykt random at jeg bare måtte le. Jeg svettet meg ihjel på dansegulvet, og jeg spurte Sugar om jeg var den eneste som ble skikkelig sliten. Hun svarte nei, og sa hun kjente det i kneet sitt. Det er så merkelig, for selv om det ikke er så lenge siden kroppen føltes ut som den kunne gjøre alt og overleve alt, så er kroppen alt annet enn det nå. Trodde liksom at det var sånt som ikke ville bli merkbart før jeg var i slutten av tjueårene og i starten av tredveårene, men der tok jeg feil. Marble reiste hjemover tidligere, og jeg ble til jeg skulle rekke nattbussen klokken to. Det regnet ganske mye, og selv om jeg ble klissvåt, var det egentlig ganske deilig. Ble liksom avkjølt, men stelte meg under et tre for ly da jeg ankom busstoppet. Jeg er sikker på at de fleste av folkene som stod der har tatt nattbussen før, men det virker som om ingen av de tenker strategisk for å få seg en sitteplass, men jeg hadde stelt meg såpass langt fremme at bussen stoppet rett ved meg og jeg fikk førstevalg på de sitteplassene som var ledige. Pleier i utgangspunktet å ta nattbussen med Marble, og da sitter jeg egentlig på en buss som tar lengre tid for meg. Så det var deilig å sitte på bussen i går, som tar betraktelig mindre tid for min del. Det øste nedover da jeg gikk av bussen, og noen av folkene begynte å løpe. Jeg gikk egentlig rolig hjemover, men det var deilig å endelig komme seg inn. Tok meg en kroppsdusj og gjorde meg klar til sengs. Var veldig fint at det regnet i dag, fordi det gjør det enklere å sove utover dagen. Men mamma insisterte på å rengjøre i 10-tiden, så jeg våknet naturligvis av lydene. Jeg la meg likevel igjen etter en dopause, og stod opp da søvnen føltes ut til å virkelig bli dyp. Kjenner absolutt at jeg har vært ute/lagt meg sent og sovet lite. Har lyst til å få gjort litt mer arbeid i forbindelse med oppgaven min, men jeg nå at jeg helst har lyst til å ha en typisk hangover-dag og lage pannekaker. Lagde de nemlig ikke i går siden jeg var så mett, men i dag passer det fint! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar