mandag 6. mai 2019

spending all my nights reading texts from you

Har hatt en vidunderlig helg med skikkelig god søvn. Det settes veldig stor pris på. Ryddet og vasket som vanlig i går. Skiftet sengetøy og la meg med nybarberte ben. Kanskje ikke så rart at jeg sov så godt. Også følte jeg meg generelt fornøyd med uken som var. Føler meg vel egentlig generelt fornøyd, og det skyldes nok en hel haug av ulike årsaker. En av de er ihvertfall treningsmotivasjonen som har funnet meg igjen. Har vel egentlig alltid visst at min motivasjon for trening er avhengig av variasjon, og jeg har definitivt forsøkt å variere økter tidligere. Men ofte så ender jeg opp med en slags rutine, hvor jeg gjør ulike typer trening på spesifikke dager. Så da har jeg forventninger om at jeg skal gjøre visse ting i løpet av en uke, og når jeg ikke gjør det, så blir jeg misfornøyd. Jeg har innsett at det er ødeleggende for motivasjonen, så nå prøver jeg å unngå omtrent alle rammer. Har på en måte faste dager, men jeg er fleksibel med det. Så hvis jeg ikke orker på tirsdag, så flytter jeg treningsøkten til onsdag, ellers kutter jeg ut hele økten. Og det samme er med hva jeg velger å gjøre i øktene. At alt er såpass ufokusert er nok ikke hensiktsmessig dersom det er ønskelig med et spesifikt utfall i hensyn til kroppsendring. Men jeg har ikke planer om å få six pack, syke quads, muskuløs rygg, etc. Altså, det er ikke mitt direkte mål, men hvis det skjer indirekte, så er det greit. Mitt direkte mål er så enkelt som å være fysisk aktiv. Så det å kjenne på at jeg har klart å vedlikeholde denne motivasjonen i tillegg til alt fysisk aktivitet gir meg, er en naturlig boost for humøret i det siste. Jeg har forelsket meg i et par jeans som jeg tror ville vært en fin erstatter for mine gamle favorittjeans som er blitt for liten for meg. Problemet er at den er utsolgt i min størrelse, og sannsynligheten for at de tar inn mer på lageret er lik 0. Det var kjipt, men jeg krysser fingrene for at det kommer en lignende modell i nærmeste fremtid. Siden jeg først hørte på If I Can't Have You av Shawn Mendes på fredag, føles det ut som om jeg har hørt på den tusen ganger siden. Det er riktignok betraktelig mye mindre enn som så. Jeg liker sjeldent sanger første gangen jeg hører de, men jeg likte virkelig denne sangen. Tror det er noe med energien og enkeltheten av sangen. Foruten at Niall (Horan) anbefalte å høre sangen, så minnet tittelen meg om Can't Have You av The Jonas Brothers. Og den sangen har et spesielt sted i mitt hjerte fordi jeg fortsatt ser for meg at Nick Jonas dramatisk slenger seg ned på knærne mens han synger "broen" (bridge .. tror ikke det er et norsk begrep for det?) i sangen. Det er noe han reellt gjorde på turne for et tiår siden. Uansett, det skal sies at jeg ofte blir fort lei av slike pop-sanger som If I Can't Have You, og jeg regner med at det samme gjelder for denne sangen. Jeg var ikke særlig motivert til å skrive på oppgaven min i dag, men det gikk faktisk veldig mye bedre enn jeg hadde forventet. Jeg er straks ferdig med selve litteraturen i teorikapittelet mitt, også har jeg planlagt å bruke resterende av uken til å redigere litt av litteraturen. Jeg er nødt til det, fordi midt i forrige uke valgte jeg en litt annen vei med siste halvdel av litteraturen. Så jeg er nødt til å endre første halvdel. Etter det gjenstår det å implementere forskning, og jeg har jo gjort relativt mange søk, og jeg vet at noen av artiklene jeg har funnet vil være relevante. Men det må nok gjøres flere søk. Poenget er vel at jeg begynner å se enden (av teorikapittelet). Medstudentene som skal levere neste uke (herregud) driver og stresser med de ulike vedleggene. Det er både positivt og negativt for meg, fordi jeg har fått veldig mye mer oversikt over hva jeg blir nødt til å inkludere i min egen fil når den tid kommer, men jeg kan også kjenne deres stress. Så jeg blir liksom stresset på deres vegne, og forrige dagen følte jeg behov for å høre med en av medstudentene mine som jeg vet ikke har like mye kontakt med de andre-- om hun hadde husket diverse vedlegg. Det hadde hun heldigvis. I min fritid i dag har jeg gått tilbake til å se på sånne meal prep videoer, og det er så underholdende! Jeg har ikke gjort så mye meal prep selv den siste tiden, men fremfor at matlaging er et behov som må tilfredsstilles, så har jeg opplevd at jeg liker selve prosessen. I går prøvde jeg meg på tortillapizza uten å egentlig finne ut hvor lenge de burde stå i ovnen. Så jeg fikk litt brente kanter, men det er fort gjort å kutte av. Apropos brente kanter; stod og pusset tennene i går kveld, og vinduet på badet stod oppe. Syntes det luktet litt merkelig, men fant ingen kilder fra selve badet. Antok da at det kom utenfra, og jeg tror jeg rasjonaliserte den merkelige lukten med at jeg sannsynligvis ikke husker hvordan det lukter ute når det er sent. Lukten minte om svidde hjul. Det er helt merkelig hva man faktisk klarer å rasjonalisere ovenfor seg selv. Da jeg la meg, leste jeg at det hadde vært en bilbrann i nærheten. Så ja, kanskje stol på luktesansen din? Skal se ferdig meal prep videoen jeg ser på nå, også skal jeg gjøre meg klar for sengs. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar