onsdag 22. mai 2019

maybe it's in the gutter where I left my lover

Har hatt litt problemer med posten i det siste, hvilket er litt irriterende. Overlever selvfølgelig, men når du har vennet deg til en viss standard, er det vanskelig å gå tilbake til en dårligere standard. Fikk heldigvis èn pakke i dag, som inneholdt sjampo og solkrem. Og en sånn papirlapp som inneholdt en parfymeprøve. De går vanligvis rett i søpla fordi jeg har en parfyme som jeg allerede elsker. Er liksom ikke typen person som rullerer mange parfymer om gangen, men det var en Chloè parfyme som det ble reklamert for. Og da ble jeg interessert, siden min favoritt er av Chloè. Prøvde den på håndleddet og jeg likte faktisk duften med en gang, så nå har jeg lyst på parfymen og bli en person som rullerer på parfymer. Problemet var at det ikke stod noe navn på lappen, og siden flere av Chloè-parfymene har likt design, ble jeg såpass usikker på at jeg faktisk sendte en e-mail til nettstedet jeg hadde bestilt pakke ifra for å høre om de hadde noe svar på det. Fikk svar, og nå har jeg naturligvis lyst til å klikke meg hjem ny parfyme. Men for noen dager siden bestemte jeg meg for å unne meg selv med det jeg kalte en tidlig bursdagspresang til meg selv; nytt sengesett i lin. Siden jeg kjøpte meg ny dyne ifjor, kjøpte jeg relativt raskt to sengesett som jeg har rullert på. Hadde også allerede ett sengesett i størrelsen fra før av, bortsett fra at lengden på sengesettet er ment til 220 cm fremfor 200 cm. Men ja, det betyr altså at jeg ikke trenger nytt sengesett. Og jeg har derfor nektet meg selv å kjøpe sengesett når jeg har hatt lyst på det, fordi det tydeligvis er en av mine svakheter også. Men ja, jeg klarte ikke å dy meg selv, så nå venter jeg på at pakken skal ankomme. Fikk egentlig sms om at pakken var ankommet posten, så jeg var innom der i dag, men det er noe rot i det. Enten har de først sendt pakken fra hovedterminalen i dag, og sendt sms for tidlig. Ellers har de klart å sende den i retur før den var ment å returneres. Hvis sistnevnte har skjedd, er det veldig kjipt. Men sånn er det bare. Hadde på meg relativt sommerlige klær da jeg dro til butikken i dag, men kunne omtrent ha gått med shorts med tanke på det varme og fuktige været. På en side er jeg glad for fuktig vær om tilsynelatende mindre trussel for skogbranner (??) men jeg er også redd for at det betyr at myggbestanden kommer til å bli stor i år. Også er jeg ikke spesielt glad i å føle meg klam heller. Ble ferdig med å lese en forskningsartikkel, kommentere manuelt, og deretter overføre til det digitale dokumentet mitt. Det som var irriterende, var at jeg innså at jeg sannsynligvis ikke kommer til å bruke artikkelen jeg leste i dag, men en annen en av samme forfatter. Og det verste er at jeg så på den i går, og tenkte faktisk at ja, kanskje jeg heller skulle printe ut den fremfor den jeg valgte. Men nope; jeg elsker å gjøre ting mer komplisert for meg selv. Oh well. Lagde kylling med rosmarin og rotgrønnsaker i ovnen i dag, men det er tydelig at det er lenge siden jeg har gjort det, siden potetene mine omtrent aldri ble ferdige. Det positive var at jeg fikk sett igjennom et par Ugly Betty episoder. Hadde egentlig ikke tenkt til å se på UB, men det var et par klipp på Youtube som fristet meg. I morgen skal jeg se om jeg orker å lese igjennom artikkelen som jeg valgte bort, før jeg skal begynne å implementere kommentarene mine inn i teorikapittelet mitt. Har jo sagt at jeg skal sende utdrag til veilederen min denne uken, så jeg blir bare nødt til å prøve å gjøre ting så ferdig som mulig. Opplever absolutt ikke at jeg har saturert teorien med forskning ennå, men får fortsette med det så fort jeg får sendt avgårde utdraget. Ellers blir det litt trening. Må innrømme at det føltes litt ut som om jeg hadde hatt lengre pause fra trening igår, for det var veldig slitsomt selv om jeg valgte tilsynelatende enkle treningsøkter. Men sånn er det vel innimellom. Noen dager er bedre enn andre, og noen dager er det som om alt går galt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar