søndag 26. mai 2019

Just like old times all over. Under the exit lights, as beautiful as ever

Våknet i dag og trodde først at jeg hadde sovet i ti timer, men så husket jeg at jeg la meg halv to. Så det var ni timer totalt, hvilket er det kroppen bestemte at jeg hadde behov for. Er nødt til å prøve å begynne å legge meg tidligere igjen, og ihvertfall før midnatt. Å stå opp "tidlig" har jeg faktisk klart å opprettholde, og å unngå å ligge i sengen lenge etter alarmen har gått. Men siden det er søndag og fridagen min i dag, så sov jeg selvfølgelig uten alarm og lå i sengen så lenge jeg ønsket. Lå og så på sånne reise-vlogs av en amerikaner i Norge, og det er noe spesielt i å se sitt eget land igjennom andres øyne. Når du vokser opp på et sted som er preget av mye natur, og hvor mesteparten av befolkningen- og dermed du også bruker mye tid i naturen, er det vanskelig å ikke bli glad i naturen. Jeg er såpass glad i den norske naturen at en karakteristika ved favorittlandene jeg har besøkt er at de har lignende natur. Eneste grunnen nå til at jeg i det hele tatt kunne tenkt meg å få førerkort, er for å ta meg en roadtrip igjennom Norge. Det er tross alt så lite av landet jeg faktisk har utforsket. Uansett, det var veldig fint å se på vlogs fra både kjente og ukjente steder i Norge, og jeg fikk veldig lyst til å ta meg et par turer. Jeg kjenner dessuten på at det er lenge siden jeg har gått i fjell, og det føles faktisk litt ubehagelig ut. Skulle ønske at jeg ble ferdig med resten av masteroppgaven før antatt, slik at jeg kan ta meg en tur til en av søstrene bare for å gå i fjell. Har aldri gått i fjell borte hos Volla og Mog, så kanskje det får bli neste sted å utforske. Men jeg er selvfølgelig mest glad i naturen hos Lynx og co, hvor jeg tross alt har vokst opp. Jeg har ryddet og vasket i dag, og jeg måtte skifte pose i støvsugeren. Det er alltid så tilfredsstillende, fordi det føles ut som en helt ny støvsuger når posen er ny. Måtte igjen klippe litt til for at den skulle passe, men det var siste støvsugerpose, så imorgen får jeg dra og kjøpe nye som faktisk passer til den spesifikke støvsugeren. Blir like overrasket hver gang jeg vasker vinduskarmen med en hvit klut. Det er såpass mye pollen at jeg lurer på om det er ugunstig å puste inn pollen uavhengig om man har allergi? Leser nok forskning for dagen, så det gidder jeg ikke å sjekke opp. Jeg bestilte meg hjem parfymen som jeg forelsket meg i, men i en liten størrelse da. Også var det tilbud.. så det er litt bedre? Føles litt ut som om jeg øser ut penger nå, not good. Men jeg har definitivt tendens til å bruke mer penger på vår- og sommermånedene (unntaket må vel være desember hvor jeg ikke helt alltid følger budsjett til juleshopping). Vet ikke hva det sier om meg. Sommeren har ikke akkurat helt startet, men jeg kjenner at årets vær ikke blir som fjorårets hetebølge (eller kanskje jeg prater for tidlig). Istedet føles det ut som en mer tradisjonell norsk sommer, og det var til og med lyn og torden for noen dager siden. Jeg ble nok glad grunnet ioner, men også fordi jeg ble litt nostalgisk. Apropos nostalgi bestemte jeg plutselig å ta på meg sminke i går, og da brukte jeg min MAC studio face & body foundation for første gang på evigheter. Den bør mest sannsynligvis gå i boss, fordi den er utgått nå, men jeg klarer ikke helt å tvinge meg selv til å kaste den. Likte den overraskende mye, så kanskje jeg skal begynne å bruke den igjen. Nå skal jeg ta meg en dusj og slappe av de siste timene av denne søndagen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar