onsdag 29. mai 2019

you are everything that I dreamed of, now we can paint a picture

Stod opp tidligere enn normalt i dag fordi jeg faktisk klarte å legge meg før midnatt i går! Sov riktignok elendig, og det føltes ut som om jeg var våken hver eneste time. Det fristet selvfølgelig veldig å bare trykke på snooze-knappen da alarmen gikk, men jeg bestemte meg for å stå opp. Fikk melding om at jeg hadde fått en pakke i posten, og det gjorde mye for humøret. Bestilte nemlig en liten versjon av Chloè signiature (edp) etter at jeg forelsket meg i duften da jeg fikk tilsendt sånn prøve (bilde nr. 2) i pakken som inneholdt sjampo og solkrem. Syntes det var komisk da jeg fikk den samme prøven igjen, og en ny en. Nesten så jeg lurer på om de som jobber der har lest den forrige e-mailen min. Som vane av å være sykepleier, så bruker jeg egentlig sjeldent parfyme. Dermed tar det meg ganske lang tid før jeg går tom. Dessuten fristet tanken på en liten "reisevennlig" flaske. Så jeg er skikkelig fornøyd, og det nesten plaster for såret når mitt etterlengtede sengetøy antakeligvis ikke kommer. Fikk e-mail fra kundeservice igår angående hva jeg skulle gjøre, og jeg endte opp med å ringe de for å stille et par ekstra spørsmål. Dessverre var det en svensk person, som gjorde at jeg var et spørsmålstegn i halve samtalen. Fikk med meg det viktigste, men aner ikke om jeg får tilsendt sengesettet på nytt eller om jeg er nødt til å legge inn ny bestilling. Så jeg lever i uvissheten. Var innom posten på morgenen for å returnere pakken, så nå er det bare å vente (igjen). Skrev et sånt langt notat på returlappen min, og jeg skulle ønske jeg kunne se personen som leser det. Jeg syntes personlig at det var morsomt, men jeg har også litt rar humor. Jeg har vært relativt effektiv i dag når det gjelder oppgaven min, og jeg har gjort det jeg ønsket med dagen. Innser riktignok at denne uken også går til teorikapittelet med tanke på at jeg har vært nødt til å implementere mer forskning, også egentlig litt mer litteratur, og redigere etter tilbakemelding som jeg fortsatt venter på. Dessuten fikk jeg beskjed av min mor at Volla og yngste niesen kommer til helgen, så fredagen må gå til rydding. Forflytter sikkert søndagsoppgavene mine til fredag. Også blir jeg vanligvis mindre produktiv med masteren når jeg har/er på familiebesøk. Så ikke akkurat det beste for meg, men niesen fyller også straks ett år og jeg vet at hun har utviklet seg mye siden jeg har sett henne. I tillegg blir det ett tantebarn på besøk denne gangen, fremfor alle på en gang. Det er da det blir ganske slitsomt. Anyway, jeg avsluttet å jobbe med oppgaven litt etter klokken seks. Så gikk jeg igang med å lage middag, som bestod av kjøttkaker. Det var faktisk sinnsykt godt, men jeg var også veldig sulten. Mat smaker som regel veldig godt da. Jeg hadde lyst til å ta meg flere porsjoner, men jeg klarte faktisk å stoppe meg selv og vurdere hvorvidt jeg faktisk var mett eller ei. Who am I, liksom?? Det er ikke ofte at jeg har slik viljestyrke, men jeg har rester og jeg kjenner at jeg gleder meg til å spise lunsj i morgen. Mens jeg stod og lagde mat fikk jeg også tid til å gjøre litt meal-prep til pytt i panne som jeg skal lage til helgen. Synes det er veldig tilfredsstillende og avslappende å kutte ingredienser i terninger mens jeg ser på videoer. Jeg har vært veldig flink på time-management de siste 48 timene, og det er grunnen til at jeg fikk til å legge meg tidligere i går. Så jeg skal prøve meg på det samme i dag, men forhåpentligvis få litt bedre søvnkvalitet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar