tirsdag 14. mai 2019

I took a sip from my devil's cup. Slowly, it’s taking over me

Det siste jeg har lyst til å gjøre er å se på forskning. Det er virkelig her det sier fult stopp for meg, hvilket er irriterende, fordi det bare forlenger hele prosessen. Har i det minste sagt til veilederen min at jeg skal sende henne teorikapittelet mitt hennes vei neste uke, så jeg er liksom nødt til å komme meg igjennom forskningen. Gårsdagen ble som tenkt ikke brukt til masteroppgaven, men heller husholdningsoppgaver som å vaske klær, lage mat, oppvask og generell vasking. Det kan kalles for prokrastinering, men det er også veldig tilfredsstillende å lage mat innimellom. Jeg lagde pastasalat med kylling og spekeskinke. Vet ikke med dere, men hver gang jeg lager pastasalat, lager jeg en gigantisk bolle. Beregner liksom aldri mengden ingredienser på forhånd, og som regel koker jeg masse pasta, slik at jeg må øke mengden andre ingredienser. Det er liksom den ene retten jeg egentlig bare kan bruke øyemål, og det er perfekt for meg. Kuttet diverse grønnsaker og blandet de sammen i bollen. Det skapes både en aroma og et estetisk bilde som jeg liker godt. Kan hende jeg bare var så glad for å ha en unnskyldning til å bruke tid på noe som ikke var forskning, men jeg storkoste meg. Kan jo også bare være at jeg har hatt litt mer interesse for mat i det siste, noe jeg antar skyldes alle disse meal prep videoene jeg har sett på. Interessen har også videreført seg til dessert, og jeg lengter etter å lage pannekaker og blåbærostekake. Sistnevnte er mer komplisert å lage, så det blir nok pannekaker som står først på lista. Tror jeg skal lage det til nasjonaldagen, for det virker litt passende. Jeg har ingen unnskyldning om å ikke jobbe med oppgaven min i dag, men i morgen skal jeg reise til butikken og få kjøpt litt av det jeg tenker jeg skal ordne til fredag. Har også et par pakker jeg er nødt til å hente. Satt og bestilte meg litt ting som jeg hadde behov for i går, og jeg lagde en liste med oversikt over ting jeg mangler. Minte meg litt om å stå på medisinrommet på jobb og skrive på en ny bestillingsliste. På søndagen bestilte jeg meg også en ny joggedress som jeg ikke har behov for, men har hatt lyst på lenge. Jeg går rundt i joggedress hjemme 99% av tiden, og mesteparten av tiden er det i to av mine favoritt joggedresser jeg kjøpte for to år siden. De har holdt seg veldig bra, dog de mørkeblå har falmet litt i fargen. Det andre paret er grått. Når begge disse er til vask, går det i eldre par joggebukser, derav den ene er arvet? og den andre er en julegave for noen år tilbake. Den som er arvet er ganske stor, og du må kanskje ha Kim Kardashian sin rompe for å fylle den ut. Jeg synes personlig at en stor og romslig joggebukse er et must i livet. Joggebuksa jeg fikk til jul for et par år tilbake er litt på den mindre siden og er litt stram i livet. Så det er altså den jeg har lyst til å bytte ut. Jeg skal gjøre litt sånn bare-minimum arbeid med oppgaven min nå, slik at jeg ikke har dårlig samvittighet resten av dagen. Også skal jeg prøve å gjøre en treningsøkt. Kroppen føles litt sånn merkelig ut, noe som kan være fordi jeg ifølge Clue-appen skal ha menstruasjon straks. Så det kan jo hende at jeg skipper trening. Ah, det føles ut som en lite produktiv uke hittil. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar