lørdag 27. april 2019

we don't put a label on it so we can run free

Tror jeg innså ifjor at mesteparten av garderoben min er relativt mørk i fargevalg. Jeg elsker jo blått, svart og grått. Det er omtrent uniformen min, om jeg kan kalle det. Men til vår og sommer, er det ikke like fristende å ha på meg mørke plagg. Så jeg begynte å prøve å fylle garderoben med litt lysere farger, og jeg endte vel opp med mest nøytrale lyse farger. Det ble det mest naturlige for meg, siden jeg helst går for klassiske farger som kan kombineres. Foruten den oransje kjolen jeg brukte i bryllupet til Sugar ifjor, er ikke "sterke" farger noe jeg ofte velger å inkludere i garderoben min. Kjøpte meg Birkenstocks i fargen "taupe suede", Nike Blazer Low i fargen "sand", hvite eller ecru-fargede jeans, og andre klesplagg som er nøytrale i fargen. Målet ble nesten å samle sammen nok klesplagg til å bli en safari-chic-persona. Jeg er faktisk helt sykt fornøyd med disse kjøpene, hvilket jeg er overrasket over. Hadde veldig tvil om jeansene, men det er faktisk ganske deilig å se ned på lårene mine og se at de er dekket i hvit bomull fremfor noe svart eller blåfarget. Jeg er den typen menneske som blir påvirket i humør av det jeg har på meg, og lyse farger har egentlig kun bidratt til positive emosjoner hos meg. Så ja, prosessen med å få inn flere lyse nøytrale plagg i garderoben har fortsatt siden ifjor. Siden jeg hovedsakelig har gått i mørke nøytrale farger i vinter, har jeg ikke kjøpt noe nøytralt før nå. I går reiste jeg inn til byen fordi jeg skulle møte min belieber friend, men også for å dra til H&M for å se etter en spesifikk "jakke". Det er vel egentlig mer en slags skjorte, men jeg har tenkt på plagget som en slags lett jakke til sommertider. Hadde egentlig ikke tenkt til å dra til deres Flagship store, men det var der de hadde omtrent alle størrelser tilgjengelige. Det var heldigvis ikke så mye trafikk der, musikken var relativt lav, og det var ingen kø til prøverommet. Så det var faktisk skikkelig digg, og jeg fikk et prøverom som jeg syntes var gigantisk. Det var rett og slett et (prøve)rom med marmorfliser, speil på alle vegger og grønne detaljer til tekstiler. Very trendy, indeed. Prøvde på kjolen som er avbildet, fordi jeg elsker kjoler, og fordi jeg tilsynelatende alltid har lyst på flere. Men jeg visste egentlig allerede før jeg prøvde den på, at jeg ikke skulle ha den med hjem. Har litt viljestyrke, heldigvis. Prøvde den på, og om jeg hadde hatt pupper til å fylle den ut, hadde den vært perfekt. Kan hende den hadde passet bedre i en annen størrelse, men som sagt hadde jeg ikke tenkt til å kjøpe den, så jeg gadd ikke gå og hente en annen størrelse. Uansett syntes jeg den var kjempefin og elegant, og jeg følte meg skikkelig fin i den. Så nå kommer jeg sikkert til å tenke på den. Prøvde et par lin-bukser, men likte ikke hvordan den så ut. Endte opp med å returnere det svarte midi-skjørtet som jeg har vært usikker på, kjøpte skjorte/jakken og en basic tank top i sånn ribbed materiale. Jeg er veldig fornøyd med de kjøpene. I dag hentet jeg også en pakke på posten som var et par hæler jeg har hatt lyst på siden jeg så de. Ganske sikker på at jeg har nevnt de, men jeg har sett etter et par "nude" hæler i ganske lang tid nå. Men tingen er at jeg hadde lyst på en mer brunere "nude" enn de tradisjonelle hælene du finner overalt. Hadde rett og slett ikke lyst på sånne lyse beige hæler. Men jeg fant ingen butikker som solgte fargen jeg hadde lyst på, inntil de plutselig dukket opp på H&M-nettsiden. De var selvfølgelig utsolgt da jeg hadde oppdaget de, men jeg har ventet og tittet innom regelmessig. Har ikke hatt så mye hell i dag, så jeg var sikker på at de ikke kom til å passe meg da jeg tok de ut av boksen. Men de passer faktisk foten min perfekt. Altså, jeg kommer til å få blemmer med de, for det gjør jeg med alle hælene mine, men det er noe med passformen som føles ut som om de var laget for min fot. Så ja, jeg er veldig glad med alle mine kjøp i det jeg kategoriserer som lyse nøytrale farger. Jeg har følt meg litt bakfull i dag, og det skyldes at jeg har sovet mindre enn vanlig, og fordi søvnkvaliteten har vært noneksisterende. Jeg la meg ved midnatt, men hadde hatt såpass mye stimuli i går at tankene i hodet aldri sluttet. Klokken ett gav jeg egentlig opp å prøve å sovne. Gikk en tur på do, også sovnet jeg egentlig etter det. Men våknet igjen klokken to, gikk på do igjen og åpnet soveromsvinduet. En time etter det hørtes det ut som om huset var under angrep med snorkingen til min mor. Løp ned til kjelleren for å finne ørepropper, og sovnet etter kanskje en halvtime. Så sov jeg nesten uten forstyrrelser inntil klokken halv åtte, da kart-plakaten jeg har på veggen over sengen datt på ansiktet mitt. Så da stod jeg rett og slett opp. Foruten at det har minimert sannsynligheten for en produktiv dag, har jeg ikke så mye imot det. Det betyr forhåpentligvis at jeg sover godt i kveld. Foruten shopping i går, reiste jeg en svipptur innom ekteparet hvor Home and Away var på tv-skjermen som vanlig, Darren matet kid'en som tenkte help, intruder da han så meg, og en av bestekompisene til Darren satt i sofaen. Jeg vet hvem han er, og har møtt han før (to-tre ganger kanskje??) men akkurat der og da klarte jeg ikke helt å kjenne han igjen. Og jeg vet ikke med deg, men jeg har opplevd flere ganger i livet hvor jeg er i selskap med flere mennesker hvor jeg ikke helt husker om jeg har hilst på personen eller ei. Det har ofte skjedd på hjemstedet mitt, hvor jeg rett og slett ikke kjenner igjen folk fra da jeg var ni år og yngre, men de kjenner igjen meg. Men ja, jeg valgte å gå for å tro at hvis jeg ikke hadde hilst på personen i sofaen, ville nok en ha sagt noe. Heldigvis skjønte jeg etterhvert hvem han var! Jeg og kid'en hang litt på gulvet og lekte med leker, og i likhet med mine tantebarn, var han interessert i lipbalmen min. Så vi byttet litt på leker og lipbalm, mens jeg nøt lyden av gårdsdyr. Etterhvert reiste jeg og min belieber friend, fordi hun hadde lyst til å se Sørenga før vi skulle spise. Vi rakk vel egentlig ikke å utforske Sørenga noe særlig før vi spiste, men vi har vel hele livet foran oss. Jeg fikk gleden av å velge restaurant, og etter en times søk på TripAdvisor, bestemte jeg meg for restaurant. Det var en overraskelse for min belieber friend, så det var jo litt nervepirrende. Det er liksom kjipt å dra et nytt sted som du ikke har kjennskap til selv, for å ha en dårlig opplevelse. Men vi hadde faktisk en veldig bra opplevelse, og min belieber friend tok av med et glass vin! Det er faktisk veldig uvanlig, så ja. Jeg drar veldig gjerne tilbake til den restauranten, for jeg føler et behov for å smake mer av det de har å tilby av dim sum. Det var veldig hyggelig og artig å henge med min belieber friend igjen og catch up. Vi har det som regel alltid bra sammen, uavhengig om vi er på ute og prøver nye ting, eller om vi sitter og ser på tv i sofaen. Vi snakket om Wii i går, fordi ekteparet endelig har fått ordnet til slik at de kan spille Wii på tv'en. Og på mange måter føles det ut som om i går at jeg og min belieber friend dro hjem til de og satt i sofaen og ropte mot skjermen mens vi prøvde å komme oss igjennom èn bane på Mario. Og det gjelder egentlig også vennskapet vårt, for det føles egentlig ut som om det var i går at vi først ble venner. Men så nevnte min belieber friend at det er ti år siden hun var russ, noe som betyr at det er sju år siden jeg var russ. Og året jeg var russ er jo også året jeg begynte på sykepleien, så det er sju år siden jeg møtte min belieber friend og Kiwi. Jeg skjønner virkelig ikke hvor tiden har blitt av. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar