onsdag 24. oktober 2018

Mamma sa: velg dine slag. Tenk langt, ikke dag for dag

Mandag var et low-point, hvor jeg omtrent var definisjonen til det motsatte av egenomsorg. Utenom på slutten av dagen da, for da gjorde jeg yogaen som jeg hadde skippet på søndagen, og skrev de ukentlige målene jeg ikke hadde fått skrevet ned. Gårsdagen var en helt annen dag og en helt annen meg som stod opp. Mens klesvasken stod på, dro jeg på meg den blå faux-fur jakken min og gjorde alle ærender jeg hadde unngått. Det inkluderte å hente pakkene mine med mine nye mensen-truser og sko. Mensen-truser? Med det mener jeg at jeg har ett par truser i undertøysskuffen som er så sykt stygge men behagelige. Det minner meg om denne scenen fra Bridget Jones. Men nå er det faktisk blitt sånn at mine favoritt mensen-truser er iferd med å gå i stykker. Jeg har hatt de i årevis, men heldigvis har de ikke sluttet å produsere modellen, så derfor har jeg anskaffet nye mensen-truser. Er dette tmi? I det minste synes jeg at det dere bør ta med dere fra denne biten om mensen-truser, er at når du føler deg svært lite komfortabel, prøv å omringe deg med alt annet som gir komfort. Jeg gjorde en de-cluttering av undertøysskuffen og ble faktisk kvitt en halv pose med undertøy og badetøy som jeg egentlig ikke brukte. Det har vært en greie jeg har hatt lyst til å gjøre en stund, men ikke har prioritert tid til. Men nå er det gjort, og skuffen er mer organisert. Skoene jeg hentet i går er et par Nike Blazer Low i fargen sand, og jeg er forelsket. De er akkurat det jeg ønsket meg, selv om formen på skoene er litt uvante for meg. Jeg eier relativt mange par sko, men de jeg bruker til hverdags er stortsett svartfarget. Så jeg synes faktisk at jeg gjorde et fornuftig kjøp, i og med at jeg egentlig også har lyst til å kjøpe nye vintersko. (Det virker ut som det motsatte av det fornuftige valget, men jeg lover at det er logikk i det). I dag måtte jeg snooze på alarmen. Jeg har nemlig forsøkt å prøve meg på en kl. 7-alarm fremfor klokken åtte. Men det gikk ikke i dag. Det gikk fint, for jeg brukte flere timer på skolen og var svært effektiv. Det hjalp kanskje med at jeg gikk bak en kar på vei til skolen som jeg syntes var svært attraktiv grunnet stilen hans. Så aldri ansiktet, men det er nok like godt. Jeg var faktisk såpass effektiv i dag at jeg ble ferdig med dagens oppgaver før tiden. Men jeg åpnet en ny bok jeg har lånt om Giorgi's fenomenologiske analyse, og begynte å lese. Så jeg endte opp med å sitte på biblioteket lengre enn planlagt. Jeg pakket sakene mine og gikk til printeren, hvor jeg faktisk ble i en halvtime og jobbet mer. Så jeg endte opp i rushen på vei hjem, men det var faktisk en blessing in disguise, for det førte til at jeg rakk bussen hjem selv om den skulle ha kjørt to minutter før jeg gikk på bussen. Livet ass. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar