onsdag 31. oktober 2018

tore my shirt to stop you bleeding, but nothing ever stops you leaving

Sitter og vipper på en pinne nå; det kan bety at jeg kan begynne å puste ut og se fremover. Men pinnen vipper, og det kan bety så mangt. Tør ikke å håpe helt ennå, vil helst ha det overstått før jeg begynner å tro at det er sant. Jeg tok halvveis fri på mandag for å bruke den som rengjøringsdagen min. Jeg brukte også et par timer på å bake bananbrød for første gang på to år tror jeg. Har alltids hatt vansker med hvor lenge jeg skal ha brødet i ovnen, men det er nok fordi at oppskriften er amerikansk, og derfor har litt andre tall enn jeg er vant til. Blir liksom aldri sikker på om jeg har riktig mengde ingredienser. Det er en vegansk oppskrift, og eneste jeg har forsøkt. Denne gangen fikk jeg faktisk stekt den igjennom, men jeg synes kanskje den manglet litt kanel og sukker i seg, for det ble ikke så mye smak akkurat. Det er skuffende, fordi jeg husker den som så utrolig god. Bør nok ta hensyn til at smakssansene mine kanskje har endret seg på to år også. Uansett er jeg veldig fornøyd med å ha bruk tid på baking, noe som jeg ønsket å gjøre. Fikk faktisk lyst til å begynne å bake brød, men nå som jeg Googlet det så det litt komplisert ut. Kanskje èn dag i fremtiden. I går kjørte pappa meg til skolen slik at jeg fikk levert den ene boken som hadde innleveringsfrist i går. Planen var egentlig å stå opp tidlig, trene, og dra på skolen. Men det skjedde ikke. Skylder på snøen som dalte ned og forvandlet høsten til vinter. Så istedet var jeg bare innom skolen på en svipptur, og deretter kjørte pappa for å kjøpe vedbriketter. Er ganske lenge siden jeg har vært med ham på en av sine ærender, men det jeg setter pris på ved pappa er kanskje at han ikke behandler meg med "hansker". Jeg har alltid fått lov til å være med på de handy tingene han utfører, unntaket er kanskje bruk av sånne motorsager og lignende. Men det tror jeg at jeg ikke har hatt lyst til å prøve selv. I butikken bar pappa tjue pakker med briketter, og jeg tok ti pakker. De veier 7,5kg per pakke, og jeg bar alle pakkene med vedbriketter ned til kjelleren da vi kom hjem. Pappa kom inn akkurat i det jeg var ferdig med siste pakke, og han var overrasket over at jeg hadde tatt alle. Men han sa jo: "jeg bærer de inn i gangen, også kan du bære de ned i kjelleren". Så jeg gjorde bare det jeg ble bedt om. Etter det satte jeg meg ned og gjorde et forsøk på å være produktiv. Kan ikke si at jeg synes jeg lykkes veldig med det, men jeg gjorde i hvertfall noe. Og jeg fikk gjennomført en treningsøkt, noe jeg er fornøyd med. For jeg skippet yoga på søndagen, og gadd heller ikke å gjøre det på mandag heller. Og når jeg begynner å skippe økter, så er det en fare for at jeg faller av lasset og slutter. Men jeg har funnet motivasjon i det at jeg nå klarer å gjøre et par ordentlige push-ups uten at det føles ut som om jeg bare skal falle på trynet. Dusjen min ble utsatt til sent på kvelden, fordi jeg plutselig begynte å jobbe med oppgaverelaterte greier. Men jeg la meg slik at det ikke ble altfor sent. Det betyr ikke at jeg ikke er og var trøtt i dag da. Men i dag har jeg faktisk vært på skolen og gjort nesten alt jeg ønsket å gjøre. Enkelte ting var utenfor min kontroll, som for eksempel at veilederen ikke har svart på e-mailen jeg har sendt. Men til gjengjeld har jeg fått svar fra en annen aktør som er veldig viktig, og det tok mindre enn 24t før jeg fikk svaret. Som jeg sa til Lynx i går: "du kan ikke gjøre alt". Jeg stakk innom matbutikken før jeg dro hjem, og da var dessverre favoritt-druene utsolgt. Bare vanlige druer. Også klarte jeg ikke å finne oliven, men jeg var likevel fornøyd med handelen. I tillegg rakk jeg bussen hjem. Så alt i alt har det vært en bra dag. Skal prøve å gjøre ferdig det siste av det jeg jobbet med på skolen før kvelden er omme. Skal på gamleskolen på fredag, og det virker som det har blitt en sånn fast greie for meg. Men tror og håper kanskje at jeg slipper å sitte så lenge. Har lyst til å se om jeg kanskje finner et kort og en gave til Volla i og med at jeg ser henne om to uker på familieferie. Har egentlig lyst til å gi henne dette kortet, men det blir for sent å bestille det nå. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar