lørdag 20. april 2019

this is me praying that this was the very first page, not where the storyline ends

Det har vært økende frustrerende å jobbe med teorikapittelet mitt. Jeg trodde faktisk at det å skrive litteraturen skulle være enklere enn det den har vært hittil. Det er en av de kapitlene jeg begynte litt på i forkant av å gjøre intervjuene mine, så det var litt generisk. Men veldig mye av det jeg inkluderte i dokumentet mitt var faktisk relevant. Det er bare det at det finnes veldig mye annet som også er relevant også, så jeg er nødt til å avgrense ett sted. Men jeg føler ikke at jeg kan avgrense uten å sette meg inn i alt som kan være relevant, så det er en lengre prosess enn forventet. Og det kan vel egentlig sies om hele denne oppgaven. Teori legger på en måte grunnlaget for det jeg skal ta med i drøftingen, så det gir mening at jeg trenger å legge en del arbeid i det. Men i dag kjente jeg at jeg var ganske sliten og lei-- forkjølelsen er ikke forsvunnet helt ennå så jeg kjente meg veldig tett i hodet, og bestemte tilslutt at jeg bare skulle avslutte dagens arbeid klokken ett i dag. Ble med mamma og Monchita til senteret, hvor veldig mange andre mennesker befant seg også. Heldigvis var det en relativt kort tur, og jeg fikk kjøpt det jeg trengte til dessert for morgendagen. Broderen skal lage lammelår til middag, så jeg foreslo at vi tar en sånn uoffisiell bursdagsfeiring for Monchita, siden hun reiser hjem rett før bursdagen hennes. Vurderte faktisk å lage en blåbær-ostekake, som jeg tilfeldigvis fant oppskrift til via Tumblr. Men det virket litt for komplisert ut til at jeg kunne klare det på første forsøk, så jeg får prøve meg på den en annen gang. Mine foreldre, broderen og Monchita reiste til Sverige på torsdag, og kjøpte blant annet mer te til meg. Så nå er jeg stocked up for en liten stund til. I går satte vi ut hagebord og stoler. Jeg satte bordet sammen og fikk følt meg litt handy, selv om det var så lite som å skru et par skruer. Vasket bort alt av spindelvev og whatnot, lot det tørke klart til grillings. Broderen og kjæresten hans kom nemlig til grill-lunsj, noe jeg ikke visste om før i går. Syntes det var litt merkelig at mamma plutselig begynte å rydde sånn, og ba meg fortelle Monchita om å støvsuge teppet. Så jeg spurte Monchita om hun visste hvorfor mamma plutselig ryddet sånn, og da fikk jeg vite at vi skulle få besøk. Alt i alt har det vært mer familie enn jeg hadde forventet denne påsken, men det er jo koselig. Og det har jo vært en del god mat også, noe som absolutt ikke er en selvfølge. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar