torsdag 5. desember 2019

I need a hand to hold, someone to tell the truth. Would it be okay if I came home to you?

I går fikk jeg en pakke med to av hudkremene jeg har ventet på, og da fikk jeg plutselig en idè om at jeg skulle rydde ut av CD-skuffen for å plassere alle ekstra hudproduktene jeg eier. Vanligvis har jeg hatt alt sånt ekstra i en av boksene jeg har oppå klesskapet. Men i det siste har jeg brukt den nederste skuffen min til ekstra produkter, selv om det egentlig er en skuff dedikert til skriversaker som notatblokker, teip, stift, etc. Den skuffen begynte å bli full, og det føltes veldig logisk ut å bytte plass på mine gamle CD'er og hudproduktene som jeg bruker konstant. En del av meg kjenner at det kanskje er på tide å bli kvitt CD'ene, ettersom jeg ikke bruker de. Men den sentimentale delen av meg vil gjerne beholde de, for jeg kan absolutt se for meg at jeg kjøper meg en CD-spiller med noe høyttaler opplegg i fremtiden. Jeg kan riktignok bli kvitt noen av de som jeg ikke er like glad i. Uansett; jeg fikk tømt skuffen og gjort plass for hudprodukter. Og i dag fikk jeg den siste pakken med hudprodukter. Den inneholdt en gave og en hudkrem. Ettersom min favorittkrem har endret formulering, og jeg egentlig misliker kremen, har jeg valgt ut noen nye for å prøve; Cremorlab Fresh Water Gel, Mizon Water Volume Ex Cream og Mizon All In One Snail Repair Cream. Førstnevnte er basert på research, mens de andre egentlig bare er basert på at jeg er ganske fornøyd med Mizon øyekremen jeg har brukt. Jeg liker spesielt konsistensen, og håper derfor at hudkrem i samme linje har noenlunde lik konsistens. Water Volume Ex Cream valgte jeg basert på at jeg tror konsistensen er ganske lett. Med andre ord er det jeg prioriterer mest ved valg av hudkrem; at den er lett på huden under påføring og at den synker inn i huden relativt raskt. Videre må den være ganske fuktighetsgivende. Det føles nesten litt ut som julaften, for jeg vet ikke hvilken av kremene jeg har lyst til å prøve først. Må uansett først bruke opp Origins Oil-Free Energy Boosting Gel Moisturizer. Selv om den ikke lenger er min favoritt, fungerer den som hudkrem. Det største problemet er kanskje at den har tendens til å flasse av etterhvert, men det er ikke noe jeg trenger å bry meg om når jeg bruker den som nattkrem. Det føles ut som om uken nettopp startet, men også at den straks er omme. Lever liksom både i fortiden og fremtiden på samme gang. Desember er virkelig i gang, men foruten julestjernene, kan jeg ikke se for meg at jeg gidder å sette opp juletreet ennå. Kanskje neste uke. Kanskje etter mamma og jeg har vært på besøk hos Lynx og co. Volla og yngste niesen kommer på en svipptur i helgen for å være med på begravelsen. De blir her altså i litt mer en tjuefire timer. Jeg fikk heldigvis skiftet vakt slik at jeg også kunne delta i begravelsen. Jeg aner ikke hvordan det skal foregå. Har jo aldri vært i en begravelse, også har jeg heller ikke vært i en religiøs begravelse heller. Men da føles det litt betryggende å ha noen av søsknene der. Det er vi i midten, mens eldste og yngste blir fraværende grunnet andre forpliktelser. Foreldrene våre vil jo selvfølgelig være der, men de sklir mer inn. Vi kidsa, derimot, som ikke har vokst opp med å praktisere noen religion, vi er vel litt mer outsidere. Men jeg regner med at det går bra, og jeg håper jeg slipper å gråte. Synes jeg gråt mer enn nok i går fordi jeg fikk hodepine etterpå. For meg er det et tegn på at det har vært litt for mye tårer. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar