fredag 27. desember 2019

Singing songs that remind me of family and home. It's not the same you know, when the choir is you on your own

Juleaften føltes litt merkelig ut uten alt støyet som hører til med barn i hus. I stedet var yngste i hus over tjue. Oyster stoppet innom med gave(r) og hadde en liten catch-up med mamma og Monchita. Det ble litt snakking om bryllup og reise. Tilslutt kjørte hun hjemover, ettersom faren hennes spontant hadde invitert flere personer på middag. Folk som egentlig skulle være alene på juleaften. I vårt hus stod pappa for all matlagingen. Jeg fikk knapt være på kjøkkenet uten at han viftet meg ut igjen. Maten ble ferdig tidligere enn middagen var planlagt, men heldigvis kom broderen og kjæresten hans litt før tiden. Vi spiste julemiddag som bestod av pinnekjøtt, ribbe, svinemør, poteter, kålrabistappe, surkål, og rødkål. Spiste meg mett ganske raskt, men jeg var sikker på at jeg skulle ta meg en porsjon til senere. Men så spiste vi en av gavene fra Oyster som dessert. Det var kanelboller, og du skulle sett mamma da hun innså det. Hun er nemlig veldig stor fan av Oyster sine kanelboller. De fleste var egentlig mette, men jeg tvang alle til å smake på. Vi satte oss i sofaen, tittet litt på tv, før vi startet gaveåpningen. Før i tiden var det de yngste i hus som skulle velge gave, men nå har vi det slik at den som får gaven blir neste person til å velge. Vi holdt på slik en stund, før jeg bare bestemte meg for å gi hver person resterende av gavene deres. Etterpå spilte vi "kidsa" brettspill som vanlig. Tror det var Monchita eller Lumba som vant. Etterhvert dro Lumba og kjæresten hans, og vi ble sittende i sofaen og titte på tv. Jeg strikket videre på babyteppet. Og det føles litt ut som om det er slik alle de siste dagene har gått også. Rester fra julemiddagen, strikking og tv. I går gikk jeg og Monchita på en lang tur, mens foreldrene var på middag hos kjæresten til Lumba. Det var en veldig fin tur, og egentlig en trip down memory lane fordi vi gikk forbi et område jeg brukte en del tid av barndommen min på. I dag var jeg og Monchita på kjøpesenteret en relativt rask tur. Vi skulle kjøpe ingredienser til kake og nyttårsmiddag. Jeg så etter noe spesifikt til middagen som nesten så ut til å være utsolgt. Vi gikk faktisk til fire matbutikker før jeg fant det jeg lette etter. Vi endte også opp med å kjøpe stjerneskudd til nyttår. Mamma har bursdag i dag, så Monchita og jeg lagde gulrotkake. Altså, det var hovedsakelig Monchita som lagde kake, men jeg deltok! Nå skal jeg fortsette på strikkingen min. Jeg har ønsker om å komme meg til 25 cm innen året er omme. Tror kanskje heller det blir 22-23 cm, men det er lov til å håpe. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar