søndag 22. desember 2019

I’m just an arrogant son of a bitch who can't admit when he's sorry

Stort glass med sangria og suppe i brød slår ikke feil hos meg. Gårsdagen var veldig fin, selv om jeg gikk rundt på et ganske fullstappet kjøpesenter. Ble ikke ferdig med gaven til pappa, så jeg må tilbake på en siste shoppingstur i morgen. Men jeg fikk kjøpt en del av gaven, så jeg er fornøyd med det. Deretter gikk jeg igjennom gatene og koste meg egentlig med en gåtur på rundt en halvtime. Jeg forsøkte å gå i de gatene som ikke er like trafikkerte nå i juletiden, og det gjorde at opplevelsen sannsynligvis ble ganske bra. Gikk ihvertfall og smilte mens jeg gikk i mørket. Jeg kom endelig fram til restauranten, dog en halvtime før enn jeg egentlig skulle være der. Bestilte meg sangria mens jeg ventet, for det har jeg egentlig aldri drukket i Norge med mindre den er hjemmelaget. Jeg er personlig veldig glad i sangria, selv om den beste jeg har smakt selvfølgelig har vært i Spania. Sukker ankom restauranten da vi hadde avtalt, og vi bestilte oss mat som kom veldig raskt. Også snakket vi vel egentlig bare om livet og alt. Det vanlige. Etterhvert bevegde vi oss videre, gikk halvveis igjennom julemarkedet. Også satte vi oss på en kafe, hvor jeg kjøpte meg en sjokoladekake og te. Vi ble sittende der en stund, og satt og observerte folkene som gikk forbi vindusplassen vår. Samtalen varierte fra ganske alvorlige saker til andre mer lettere temaer. Tilslutt gikk vi videre mot kinoen, hvor vi skulle møte Marble. Vi kjøpte oss et glass vin hver, også satte vi oss og ventet på Marble. Hun hadde selvfølgelig sendt melding til meg for å annonsere sin ankomst, men jeg hadde ikke sett den. Så hun ventet oppe, mens vi ventet nede. Ringte henne tilslutt, og vi gikk inn i salen. Vi så på Knives Out, som jeg tror kanskje var right up our street. Det var enighet om at vi alle likte den. Jeg påpekte  riktignok at det kan hende vi ser på såpass mange middelmådige filmer, slik at når vi ser en film som er litt bedre, føles de automatisk som skikkelig bra. Jeg tror egentlig bare at det faktisk er en veldig bra film, og jeg vil absolutt anbefale den. Skal nok sende den som en anbefaling til min søster, for jeg tror at det er akkurat den typen film hun ville ha likt. Jeg var hjemme rundt halv ett, og la meg veldig sent. Sov ikke sånn veldig lenge i natt, men jeg har hatt en veldig avslappet søndag. Ryddingen og vaskingen har jeg utsatt til i morgen, slik at jeg slipper å gjøre noe ekstra rydding/vasking på julaften. Eneste jeg har gjort i dag er egentlig å skifte sengetøy, lage musikk-quiz til Monchita, strikke, og se på diverse julefilmer- og konserter. Ja, også hadde vi en facetime med Volla. De er på plass hos Lynx og co nå, og yngste nevøen så meg og påpekte at jeg nettopp hadde vært der. "Ja, det er sant, men nå har du besøk av Volla og Mog". Det har vært en perfekt dag egentlig; akkurat det jeg trengte. Kanskje spesielt fordi de to neste dagene blir litt travlere. Nå tror jeg at jeg skal utfordre Monchita til en jule-quiz. Slik går dagene nå.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar