torsdag 19. desember 2019

don't call me "baby" again, it's hard for me to go home

Her er den nye vesken min. Den skal i utgangspunktet være brun, men den har kanskje en blanding av brune- og røde nyanser. Den kan ha tendens til å se litt burgunder ut i lyset. Men jeg er veldig glad i vesken likevel. Den har en relativt kort "strap", noe som gjør at den blir sittende høyt på livet når jeg bruker den "crossbody". Og det er overraskende fint, synes jeg! Er faktisk ganske fornøyd med kjøpet, selv om jeg ble litt bekymret for at den skulle komme og være helt annerledes enn jeg hadde sett for meg. Jeg sov i fem timer i natt, og det er fordi jeg la meg som jeg har gjort de siste dagene. Problemet med det er jo at jeg ikke har stått opp så tidlig på lenge, så antall timer søvn ble jo kraftig redusert. Synes det gikk veldig fint å stå opp da, dog det var iskaldt på morgenen. Veldig glad at jeg hadde hette på jakka, når jeg ikke hadde tatt med meg lue. Jobb var travelt, men det gikk veldig fint og jeg følte jeg hadde kontroll stort sett hele tiden. Og det skyldes godt samarbeid med fine kolleger. Det har faktisk alt å si! Det kunne blitt en helt annen vakt i dag dersom jeg hadde jobbet med noen som ikke gadd å ta initiativ, selv om vi hadde hatt akkurat samme arbeidsmengde. Så ja, jeg har hatt en ganske fin vakt i dag. Møtte en gammel kollega nede i garderobene, så jeg ble en liten stund og hadde en sånn rask catch up. Har jo sett mange gamle og kjente fjes i dag; og ikke nødvendigvis bare sykepleiere, hjelpepleiere, leger og den slags. Så det er alltid veldig hyggelig. Jeg ble stående på en buss i en ganske lang kø fordi det foregikk noe måking av snø foran oss. Tror ihvertfall at det var det som gjorde at det tok så innmari lang tid. Gikk tilslutt av på et stopp før mitt, men det er vel egentlig ganske lik avstand å gå uansett. Møtte på en veldig excited hund som jeg fikk hilse på. Minte meg kanskje litt om hunden til Ale, som nå er hunden til lillesøsteren hennes. Det er alltid veldig hyggelig å klappe hund-- er nesten så min følelse av velvære bare automatisk stiger. Fant ut at Monchita ikke kommer i dag, men i morgen. Det fine med det er at jeg får bruke resten av dagen til avslapping siden jeg ryddet og vasket i går. Jeg ble nemlig temmelig sliten da jeg kom hjem fra jobb. Jeg er treg i min normale tilstand, men jeg blir ennå tregere når jeg er trøtt. Skal bli deilig å legge seg. Jeg har fjernet smuss i ansiktet med sminkefjerneren min, også har jeg tatt på meg en ansiktsmaske som er sånn type overnight. Huden er nemlig relativt tørr for tiden. Det er selvfølgelig været, men jeg har også begynt på en av de nye hudkremene mine. Det er mulig at den blir litt lett for huden min i dette været, og at jeg trenger noe rikere krem. Annet enn det, er det en krem som synker inn i huden på null komma niks, og huden ser ganske matt ut etterpå. Jeg er veldig imponert, selv om jeg kanskje i disse tider heller ville ha ønsket noe som gav en mer glødende look enn en matt look. Uansett skal jeg prøve å strikke litt nå mens jeg hører på albumet til Harry Styles. Jeg ble veldig overrasket over at jeg likte såpass mange sanger, i og med at jeg egentlig ikke har vært så stor fan av det første albumet hans. Liker heller ikke særlig flere av singlene hans fra det nye albumet. Sangene jeg hører på er Watermelon Sugar (har riktignok hørt mye på denne nå, så har begynt å bli litt lei), Cherry, Falling, To Be So Lonely, Treat People With Kindness og Fine Line. Sistnevnte høres veldig Bon Iver -inspirert ut. Jeg kan ikke si at jeg nødvendigvis elsker alle disse sangene i seg selv, men jeg hører gjerne på de som et helt album. Favorittene mine er kanskje Falling og To Be So Lonely. Det er mulig at det blir Harry sitt album som blir min favoritt fra karene i 1D. Jeg har hørt litt på Liam sitt, som bare ikke er helt min smak. Det skal sies at jeg synes at sangen Remember er veldig bra, men den er også bygd opp på en sånn måte de populære pop-sangene er laget disse dager. Jeg er spent på hva Niall kommer med, men kanskje spesielt hva Louis skal gi ut. Er litt ambivalent til stilen til Louis, for på en side er det mye sånn edm som kan bli litt for mye støy for meg. På en annen side føles det noen ganger ut som om han kunne vært litt sånn alternativ pop rock, noe som jeg har vært ganske glad i før. Who knows? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar