onsdag 18. desember 2019

I noticed that there's a piece of you in how I dress. Take it as a compliment

Årets nye julekule minner meg om julekalenderen "Jul i Blåfjell" og blåtimen. Treet mitt er hovedsakelig rødt, men jeg innså mens jeg pyntet det-- at jeg har tendens til å kjøpe blå julekuler når jeg er på tur. Antar at det skyldes at jeg naturlig tiltrekkes mot blåfargede ting. Jeg hadde på alarm i dag, men jeg hadde veldig lyst til å lukke øynene og sove litt lenger. I stedet forble jeg våken, men nektet å forlate sengen. Det er ikke så mye bedre. Men det fine med denne dagen, er at jeg har fått ryddet og vasket ferdig. Det er egentlig noe jeg gjør på søndager, men jeg fikk ikke vasket søndagen som var fordi jeg var bortreist. Videre skippet jeg ryddingen og vaskingen forrige uke også tror jeg. I tillegg kommer Monchita i morgen, så jeg måtte bare ta det i dag. Heldigvis var det fint vær i dag, og sola gjør at det er enklere å se støv. Så det er liksom veldig fint rydde/vaske -vær. Jeg har også brukt en del timer på å pakke inn gavene som jeg har hatt liggende i skapet i noen uker nå. Har spart på mange esker som jeg har fått i forbindelse med pakker, som jeg nå har gjenbrukt til å pakke inn gavene i. Det var riktignok en gave som ikke fikk plass inn i noen av eskene, hvilket var irriterende. Hensikten med eskene er at jeg får firkantede pakker som er mye enklere å pakke inn. Det gjør det kanskje også vanskeligere for folk å vite hva de inneholder. Jeg gikk faktisk tom for julegavepapir, og endte opp med helt vanlig brunt papir. Har ikke noe i mot det, og jeg er egentlig veldig glad for at jeg er tom. For det betyr at jeg kan kjøpe nytt til neste år og ha annet gavepapir. Jeg skal gå og lage middag med italiensk pølse som hovedingrediens, også skal jeg ta meg en dusj. Gleder meg til å dusje med det korte håret mitt. Har i tillegg klippet bort mye av håret som ble mest skadet da jeg fikk striper i håret i september, så det å vaske håret er langt enklere. Jeg har riktignok dusjet hos Lynx en gang, men min dusjerutine er noe jeg sjelden gjør utenfor eget hjem. Og det er fordi jeg ikke gidder å dra med meg alle produkter som det innebærer. Åh jada, folk stusser stadig på hvorfor jeg bruker så lang tid i dusjen. Foruten at jeg er en treg person generelt og tenker veldig mye i dusjen, består min dusjerutine av; ansiktsskrubb, sjamponering av håret x2, balsam i tuppene, (om jeg velger å barbere meg, skjer det mellom balsameringen og skrubbing av kroppen) skrubbing av kroppen, fuktighetsgivende ansiktsmaske mens jeg smører kroppen med bodybutter. Jeg dusjer ikke nødvendigvis hele den tiden, men det er liksom rutinen min når jeg skal dusje. Og derfor tar det meg litt tid. I morgen kommer Monchita, om hun ikke plutselig har ombestemt seg, selvfølgelig. Også skal jeg ha min siste vakt på jobb i år. Dessverre er det en dagvakt, og jeg sier dessverre fordi de er så innmari travle. Også har jeg ikke stått opp så tidlig som jeg pleier å gjøre før en dagvakt på svært lenge. Gleder meg ikke akkurat, men heldigvis er det siste vakt. Også er det virkelig fri året ut. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar