onsdag 9. desember 2020

Feels like we drove for a thousand miles. I would play you the songs that I wrote about you


Jeg var virkelig trøtt på søndagen. La meg halv ti, og fikk sovet i åtte timer. Det var deilig, men vi hadde en travel dag på jobb på mandag. Det blir ofte sånn når du skal skifte ut halve pasientene dine i løpet av en vakt. Jeg har forresten også med en på opplæring, så ting tar også litt lenger tid. Etter jobb hadde vi et møte, og etter møtet fikk jeg endelig dratt på butikken. Klarte likevel å glemme å kjøpe brød. Heldigvis husket jeg på at jeg hadde stappet et brød ned i fryseren som jeg kunne tine. I dag har jeg hatt fri, og det har vært veldig deilig. Jeg vasket litt i går, så jeg slapp å gjøre det i dag. Men jeg er fortsatt nødt til å rydde soverommet og støvsuge. I stedet for å gjøre det dro jeg på kjøpesenteret i dag for å kjøpe ferdig julegaver. Krøllet håret mitt med rettetangen for første gang på måneder, og brukte litt tid på å ordne den blå kåpen min. Den ble med på togturen og har derfor fått gulp og diverse på seg. Den har vært igjennom en del, men ser fortsatt bra ut. Dagen det blir noe hull eller den blir helt utslitt kommer til å bli forferdelig. Anyway, jeg bestemte tydeligvis å treat myself, for jeg kjøpte meg en liten nisse som jeg forelsket meg i. Skal ta bilde av den i lyset i morgen. Det er en sånn unødvendig greie, men som gjør at jeg smiler hver gang jeg ser den. Kjøpte meg også et par "pleather" bukser som jeg synes er et perfekt plagg for å utfylle garderoben. Jeg kjøpte meg også en vest som jeg så da Volla var på besøk. Den er grønn, men en grønnfarge som ikke nødvendigvis er særlig fin. Men jeg var likevel svært tiltrukket av den da jeg først så den. Minner meg liksom om et plagg jeg kunne ha funnet i garderoben til mamma (hun rydder jo aldri ut av klesskapet, så klærne hennes er en slags ode to forskjellige tiår). Jeg får prøve ut de nye plaggene mine med resten av garderoben og se om de faktisk er noe jeg ønsker å beholde. Jeg er allerede ganske sikker på buksene, men vesten er jeg litt mindre sikker på. Fant en skikkelig fin notatblokk i dag, men forlot butikken uten å kjøpe den. Notatblokken som jeg skriver ukentlige mål i er snart tom for sider, og notatblokken jeg kjøpte for å notere meg økonomiske mål og fremgang er laget av steinpapir. Problemet med sistnevnte er at blekket mitt på en måte blør. Så nå tenker jeg at jeg kanskje bare skal kjøpe den notatblokken jeg fant i dag, også bare samle daglige mål og økonomiske mål. Kanskje jeg skal begynne med reell bullet journaling? Det høres veldig time consuming ut, så kanskje ikke. Anyway, da jeg var på senteret bestemte mobilen min seg for å dø med 54% batteri. Det var fint da jeg var avhengig av den for å vite hva jeg skulle kjøpe til Monchita. Hun hadde nemlig sendt meg et bilde av hva hun ønsket seg. Videre skulle jeg hente en pakke på posten for Volla, og jeg husket ikke akkurat hentekoden i hodet. Heldigvis bestemte den seg for å slå seg på tilslutt. Og jeg kjøpte heldigvis riktig ting til Monchita-- og jeg fikk hentet pakken. Så det ble suksess tilslutt. Nå er det faktisk to uker igjen til jul, og det er crazy. Tror treet blir satt opp neste uke. Kan ikke se for meg at jeg orker å gjøre det før det. Tror dessuten at jeg vil ha større glede av å sette opp treet litt nærmere jul uansett. Gleder meg til å se alle julekulene igjen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar