tirsdag 15. desember 2020

I got the good side of things, left you with both of the rings. My fingers danced and swayed in the breeze. The change in the wind took you down to your knees

Det var en travel dag på jobb i går også, men heldigvis var vi flere på jobb, og derfor føltes det ikke så uoverkommelig. Jeg var uansett veldig fornøyd med å ikke ha ansvar, gå uten telefon og bare være med pasientene mine. Dessuten var jeg glad bare på tanken av at jeg straks skulle ha fri. Etter jobb dro jeg på kjøpesenteret. Kjøpte notatboken jeg forelsket meg i, julegavepapir, mat og hentet pakker. Føltes ut som om jeg skulle miste fingrene mine da jeg kom hjem med posene. Men fy så himla glad jeg var; kjøpte med meg Freia julemiks som jeg gleder meg til å spise på lørdag. Satt med notatboken min til klokken halv elleve, begynte på forsiden. Satt og hadde først lyst til å lime masse bilder og diverse på forsiden, men tilslutt innså jeg at det enkle oftest er best. Kroppen min var visst ganske sliten, for jeg sov i nesten tolv timer. Trodde klokken var åtte da jeg stod opp siden det alltid er mørkt disse dager, men neida, den var tolv. Jeg har fått ryddet og vasket i dag, og hadde egentlig lyst til å dra på senteret igjen for å kjøpe ferdig de greiene jeg klarte å glemme i går. Men tanken på å dra dit er så innmari lite fristende. Tror jeg heller bare lar det vente til torsdag eller fredag etter jobb. For å si det sånn blir jeg ikke ferdig med all julehandel i løpet av fridagene mine. Men det er greit, for Monchita kommer om et par dager, og jeg vil tro at hun har et par ønsker om matvarer. Så da er det like greit å få det overstått mens hun er her. Fikk en mail om at den ene kåpen jeg har hatt lyst på er tilbake i stock i min størrelse, men det var en annen farge. Har hatt lyst på ny grå kåpe veldig lenge nå, siden jeg ville erstatte den gamle kåpen min. Og jeg falt pladask for en kåpe, men den var selvfølgelig utsolgt i min størrelse. Så selv om den ikke er i fargen jeg har planlagt, har jeg likevel klikket den hjem. Vil heller prøve den også returnere den hvis den jeg ikke liker den, enn at jeg går glipp at kåpen igjen. Fargen jeg har bestilt er sånn typ beige, så det blir jo spennende å se om jeg liker den. Jeg som ikke skulle bruke så mye penger denne måneden (facepalm). Jeg pakket gave med dobbeltsidig teip i dag, og det var nesten litt life changing. Det var seriøst et øyeblikk hvor jeg nesten hadde lyst til å åpne alle gavene jeg har pakket og pakke de på nytt. Jeg lagde også en av disse diy-julekulene jeg og Volla lagde forrige helg. Forsøkte å lage en i hobby-papir, men den ble for tykk til å lime sammen. Nå skal jeg nettopp ordnet en oversikt over de neste ukene, også skal jeg gjøre klart soverommet til Monchita. I morgen er planen å sette opp juletreet. Både gleder meg og gruer meg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar