søndag 27. desember 2020

You’ve got my devotion. But man, I can hate you sometimes

Jeg har hatt tre fridager, men det føles ut som om det har vært lenger. Tror det kanskje også skyldes at jeg skal på nattevakt i morgen, så det er nesten tjuefire timer til jeg faktisk skal på jobb. I dag har jeg vasket og ryddet. Satt og lurte litt på om det var tid for å bytte sengesett fordi jeg ikke klarer å huske når jeg gjorde det sist. Men jeg har avventet. I følge Clue-appen min, skal jeg egentlig få mensen nå. Jeg har planer om å skifte til det nye sengesettet mitt som er hvitt, og det føles veldig feil ut dersom jeg plutselig skal få mensen. Anyway, det er mammas bursdag i dag. Så hun fikk pakke på morgenen, og broderen kom innom for lunsj og hadde med seg en boks med kakestykker fra et lokalt bakeri. Så vi satt og hadde afternoon tea. Vi har hatt snø og regn det siste døgnet, men det ser ut til at snøen som faller nå kanskje skal bli. Jada, ingen snø til jul, men til det nye året skal det tydeligvis bli snø og kaldt. Eller.. litt kaldere. Jeg og Monchita spiste litt mer kjeks og ost i kveld mens vi så på Luksusfellen. Det er bisart å se enkelte mennesker som kan velge å stikke hodet i sanden og ta opp flere forbrukslån og ikke betale regninger. Det er skremmende at det skal være så enkelt å falle så dypt ned i gjeld, men samtidig er jeg trygg på meg selv at jeg aldri kommer til å bli en sånn person med mindre noe ekstraordinært skjer. Jeg satt faktisk og lagde oversikt over forbruket mitt for de siste ni månedene i går. Det er kun de siste ni månedene jeg har fulgt med på forbruket mer detaljert og dokumentert det i et exel-ark. Men jeg har planer om å være hakket mer detaljert til neste år på enkelte kategorier. Jeg har ikke egentlig et budsjett; men ut ifra det jeg har dokumentert de siste månedene har jeg en veldig god ide på hvor mye penger jeg bruker per måned. Men jeg kan absolutt strebe etter å være mer bevisst på pengebruken min. Nå skal jeg snart legge meg, for ja, jeg har gradvis begynt å legge meg litt senere i forberedelse til netter. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar