torsdag 6. mai 2021

I led you in to the garden of my loneliness

I dag har jeg stått og laget mat i over fire timer. Risottoen jeg hadde kjøpt ingredienser til forrige uke måtte lages nå, ellers ville ting gått ut på dato. Samtidig lagde jeg en stor porsjon lys lapskaus. Lagde sistnevnte helt fra scratch, så det tok litt tid å skrelle og kutte alle grønnsakene. Lapskaus er så sykt enkelt fordi du omtrent bare kaster grønnsaker oppi en gryte og lar det koke. Risotto derimot, er skikkelig high maintenance. Og dessverre fant jeg ut at jeg ikke syntes risottoen var særlig god. Altså, den er helt spiselig. Men det ble litt for kvalmende, og jeg innså at jeg egentlig ikke er så glad i pastaretter med ost i seg. Jeg spiste en appelsin etter jeg hadde spist risotto, bare for å spise noe mer friskt. Jeg har ikke faktisk smakt på lapskausen min, men jeg skal gjøre det straks. Gårsdagens kveldsvakt var egentlig ganske fin. Faktisk har arbeidsuken hittil vært veldig fin. Men jeg gruer meg likevel til starten på nattevaktshelgen min i morgen. Så jeg har prøvd å utnytte dagen så godt jeg kan. Men nå synes jeg at timene har gått alt for fort. Det positive er jo at selv om det nærmer seg kvelden nå, så er det faktisk mer enn 24 timer til nattevaktshelgen starter. I det siste har pakkene jeg bestilt kommet i postkassen selv om jeg tilsynelatende har bestilt de til hentepunkter. Jeg har absolutt ingenting i mot at de har kommet direkte til postkassen-- det er jo faktisk bare skikkelig deilig! Den siste pakken som kom var de nye sandalene mine. Trodde ikke akkurat at jeg skulle kjøpe meg Teva-sandaler, men de er komfortable og praktiske. Har jo faktisk vurdert å kjøpe meg Crocs-sandaler, men jeg gikk for Teva tilslutt. Fargen gjør at de kanskje ikke er så framtredende heller, så det passer meg fint. I dag har jeg prøvd på sandalene med litt ulike plagg bare for å forsikre meg at jeg ikke gjør et bomkjøp. Det ser ut til at de passer veldig godt inn i garderoben. Det eneste jeg bekymrer meg for er kanskje hvor komfortable de er i lengden, og om jeg kommer til å få betydelige gnagsår eller ei. Jeg tror uansett at det er noe som vil skje grunnet friksjon og mangel på sokker som kan redusere den friksjonen. Får vel bare vente å se til den tid de faktisk blir brukbare, for nå har det vært skikkelig traurig vær altså.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar