mandag 31. mai 2021

I needed loneliness to know there's nothing that I can't turn into confidence

Det er blitt ordentlig sommer plutselig etter en lang periode med masse regn. Jeg håper det holder seg slik til ferieuken min. Arbeidshelgen var egentlig fin, men jeg sov lite. Også startet gårsdagen med en litt stressende situasjon. Det roet seg heldigvis utover dagen, men jeg ble stresset av tanken på at jeg skulle prøve å dra hjemom etter jobb for å skifte og gjøre meg klar før jeg skulle rekke bussen kl 16.15. Jeg fikk dratt litt tidligere fra jobb, og jeg rakk faktisk å ta meg en kroppsdusj, smøre meg med solkrem, og tatt på litt sminke. Så jeg er veldig fornøyd med det! Selv om jeg var i byen forrige uke, så ble jeg likevel overrasket over hvor mange mennesker det faktisk er der. Nå hadde vi booket bord på Sørenga da, og der er det alltids overcrowded på sommerdager. Det føltes ut som om hele befolkningen befant seg der. Marble, Sugar og jeg bestemte oss for å prøve oss på litt nye ting. Prøvde en drink jeg aldri har smakt før, også prøvde vi en set-meny. Det var mye spennende, men jeg falt pladask for desserten. Det var en innovativ kombinasjon som overrasket. Nei, det var gøy. Det er en sånn type restaurant hvor du får kvalitet men samtidig intimitet på samme gang. Det er kanskje litt vanskelig å forstå hva jeg mener med det, men jeg orker ikke å forklare. Det er utrolig lenge siden vi har vært samlet, så det var mye å snakke om. Det er rart å tenke på, men vi har kjent hverandre i tolv år. Jeg syntes det var veldig festlig å høre på Sugar snakke om eller nesten promotere alt som er fermentert. Så liksom for meg Sugar nå og Sugar som yngre, og hvordan samtalen mellom de hadde vært. Jeg var helt utslitt i går, og jeg var veldig glad for å kunne legge meg. Jeg har sovet lenge, men samtidig ikke så lenge som jeg hadde forventet. Jeg følte meg litt wobbly på morgenen, og jeg mistenker at det kanskje var gårsdagens drink. Men da blir jeg nesten litt trist, for det er et tegn på hvor lite kroppen tåler av alkohol nå. Jeg har blitt for flink til å kose meg. For et par uker siden kjøpte jeg meg frokostblanding. Stod bak en far og en datter som skulle kjøpe frokostblanding. "Ok, men du får kun spise frokostblandingen på lørdager," sa faren. Også har du meg som har spist den til alle tider på døgnet uavhengig hvilken dag det er. Det er ikke bare frokostblanding, men potetgull har også blitt en sånn greie som jeg tydeligvis bare har tillat meg selv å spise når som helst. Det er litt som den gangen jeg ble obsessed med safarikjeks og nesten ikke klarte meg uten. Så ja, det er vel på tide å prøve å redusere det usunne. Får se hvordan det går, for nå føles det ut som om jeg har trent opp kroppen til å crave det.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar