lørdag 1. mai 2021

I push and pull and mess with your head, then get in your bed cause I’m weak deep down

Gikk ut hagen for å ta et bilde av blomsterengen i forhagen, men så var batteriet på kameraet mitt dødt. Så her er et dårlig bilde via telefonen min igjennom kjøkkenvinduet. Får heller ta noen bedre bilder i fremtiden. Jeg blir alltid glad av å se blomsterengen på morgenen mens jeg lager matpakke og frokost før jobb. Det er noe sjarmerende og skjønt med blomster som bare har dukket opp uten at man har plantet de. Det er nesten som en gave fra naturen. Det er første mai! Vi er straks halvveis igjennom dette året, og det er en absurd tanke. I morgen skal jeg møte Oyster for første gang på mange måneder, og det blir koselig. Det er egentlig litt passende at jeg møter henne i mai. Covid-19 har lagt en ordentlig demper på det sosiale livet, og jeg har vært veldig flink til å egentlig ikke omgås noen. Men jeg ser at pandemien trolig er mer langvarig enn jeg ønsker, og da gjelder det å finne en balanse. Så da prøver jeg rett og slett å være litt mer sosial igjen (innenfor gjeldende restriksjoner). I stad satt jeg og så på garn til teppe-prosjektet mitt. Det største hinderet mitt var vel at jeg ikke fant noen lange nok rundpinner i riktig størrelse. Men nå synes jeg det er vanskelig å velge farge på garnet. Har nettopp opplevd at bildene ikke alltid speiler fargen ordentlig, så jeg er litt sånn skeptisk for tiden. Kanskje jeg bare skal vente. Jeg føler meg bedre i dag enn jeg gjorde i går, og jeg er utrolig glad for at jeg takket nei til å jobbe ekstra. Likevel kjenner jeg at jeg kunne følt meg ennå bedre, uten at jeg føler jeg tvinger meg til å være glad. Tror liksom kanskje at jeg bare har et behov for litt endring i livet, uten at det skal være noe drastisk. Mistenker at det er den naturlige progresjonen etter å ha levd månedsvis i et liv hvor jeg bare eksisterer; jobbe, spise, sove. Savner vel å leve livet. Må bare finne ut hvordan jeg skal leve livet under en pandemi. Før jeg la meg i går, lå jeg og hørte på et par sanger. All Your Exes av Julia Michaels er morsom, men innholdet i sangen er egentlig ganske toksisk. Imidlertid føles det ut som om hun innrømmer det i det første verset når hun sier at modenheten hennes ikke akkurat er på topp. I tillegg har hun skrevet sangen sammen med kjæresten hennes. Siden jeg hørte så mye på den sangen ble jeg anbefalt Falling For Boys av henne, og den forelsket jeg meg i. Fant ut at den sannsynligvis handlet om Lauv, og deretter fant jeg ut at Lauv hadde skrevet en sang som het Julia. Hjertesorg gir ordentlig gode sanger altså. Oppdaget også at SKAAR har et nytt album ute. Jeg har ikke hørt så mye på henne, men i fjor hørte jeg på It's Christmas After All av henne stort sett hver dag uavhengig juletider. Jeg så at hun hadde en sang med dePresno på det nye albumet hennes, og jeg har vel egentlig ikke noe særlig forhold til han heller. Men jeg husker godt at jeg ble overrasket over den mørke stemmen hans da jeg så han på Bergenfest for seks år siden og han var helt "ny". End Of The Song av SKAAR og dePresno er veldig fin, og jeg mistenker at det blir en av de sangene jeg kommer til å høre på ut året.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar