lørdag 15. mai 2021

I'ma let the good things in my life rain down from the sky, drop like confetti

Endelig kom jeg meg på kjøpesenteret, dog på en lørdag. Prøvde å dra så tidlig som mulig for å unngå folk, men jeg var ikke den eneste med den tankegangen. Derfor føltes det litt stressende, men jeg fikk likevel prøvd på klær i de butikkene jeg ville prøve på klær i. Endte ikke opp med å kjøpe noe fra de butikkene, men det er jeg vel egentlig bare glad for. Det jeg endte opp med i dag var to putevar, en t-skjorte, ett 17-mai hårstrikk og en liten vase. Verken t-skjorten eller vasen stod på handlelisten min, men jeg har t-skjorten i grå og har hatt lyst til å kjøpe den i en annen farge ganske lenge nå. Så det kjøpet anser jeg egentlig ikke som spontant. Men vasen var absolutt et spontant kjøp! Jeg så at Granit hadde åpnet, og jeg gikk innom for å se på utvalget. Har en svakhet for små vaser, og jeg eier allerede et par. Men jeg klarte ikke å dy meg; de er bare så utrolig skjønne. Jeg har vært veldig trøtt denne uken, hvilket er grunnen til at jeg ikke kom meg til kjøpesenteret før i dag. Hadde ellers aldri valgt å dra dit på en lørdag. Det tar mye lenger tid for kroppen min å snu på døgnrytmen når jeg jobber tre netter fremfor to. Så jeg får ikke lagt meg før etter midnatt en gang, og det er ikke så bra når jeg har hatt dagvakt denne uken. Heldigvis har jeg hatt skikkelig fine vakter denne uken. Men ja, jeg har vært sliten, og det hjelper egentlig ikke på med været vi har hatt. Naturen har nok behov for regnet, men jeg gleder meg til solen kommer tilbake. Jeg har handlet inn mat til nasjonaldagen, men jeg fant ikke cantaloupe. Også har jeg egentlig lyst på vannmelon. Så det blir nok ikke spekeskinke og melon, men det går fint. Kan ta det på tirsdag eller onsdag. Jeg har jo kveldsvakt på nasjonaldagen, så det blir uansett en sånn halvveis feiring for min del. Nå skal jeg prøve å få oppdatert notatboken min som jeg bruker på jobb. Den forrige var falleferdig, og det var alltid planen å oppdatere den. Satt med organiseringen av innholdet på torsdag etter jobb, men da var jeg så trøtt at jeg satt og duppet av innimellom. Men nå tror jeg at jeg har nok energi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar