lørdag 22. mai 2021

just a touch of your love is enough to knock me off of my feet all week

Det er en utrolig deilig følelse å være ferdig med ærender før klokken har blitt tolv. Fant ikke nok energi til å returnere pakker i går, men jeg stod i stedet opp tidlig i dag og forlot huset ikledd den nye genseren min. At man kan bli så glad av å se på et plagg altså. Jeg stakk en rask tur innom senteret fordi jeg i utgangspunktet ville se på en bikini. Men i går fikk jeg ett sånt akutt ønske om å kle på meg en kjole og dra ut på byen. Så jeg prøvde på et par kjoler også. Å dra på byen var et tema som jeg og kollegaene mine diskuterte på nasjonaldagen. På grunn av pandemien mister vi mye tid til å erfare ting og å leve. Når det først tillates å gå ut på byen, så blir vi antakeligvis de gamle "damene". Du vet når du er i starten av tjueårene, og ser flere "eldre" ute på byen? Vel ja, det er de vi blir nå. Alle kjolene jeg prøvde i dag var litt sånn formelle og ikke helt det jeg så for meg. Men det er heller ikke noe jeg skal kjøpe nå når det å gå ut på byen er en greie som tilsynelatende ikke kommer til å være tillatt på lenge. Jeg kjøpte ikke noe annet enn mat i dag, og det er jeg egentlig fornøyd med. Det begynte selvfølgelig å regne i det jeg gikk hjemover, men heldigvis hadde jeg tatt med meg paraplyen. Nå øser det ned, så jeg er glad for at jeg kom meg hjem når jeg gjorde det. Butikkene er uansett stengt nå, siden det tydeligvis er pinseaften i dag. Det er lørdag og jeg skal kose meg med litt sjokolade og bare ikke ha noe planlagt for agendaen min i kveld. Det vil si at jeg kan gjøre akkurat det jeg vil. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar