fredag 21. mai 2021

The curtains fall to empty crowds. No one to make a sound, so it's quiet

Jeg testet negativt, og jeg er så glad! Det var en litt mer ubehagelig testing i dag, da jeg tror slimhinnene mine er ekstra irritert, og testpersonen brukte litt lenger tid enn jeg har opplevd tidligere. Så jeg begynte faktisk å få tårer i øynene. Nå har jeg faktisk kun testet meg tre ganger siden pandemien startet, og det er faktisk veldig lite med tanke på jobben min og hvor utsatt jeg er. Jeg er lettet over å være negativ, men jeg sitter fortsatt igjen med en forkjølelse som gjør meg veldig sliten. Det er merkelig, for selv om jeg til tider blir sliten av forkjølelse, så har jeg ikke blitt såpass sliten. Det var jo en av grunnene til at det gikk litt røde lamper i hodet mitt i går da jeg våknet. Jeg stod opp tidlig i dag for å rekke timen min for å teste meg, så kanskje det har bidratt til at jeg er så søvnig. I går så jeg på Eurovision; igjen mens jeg ordnet neglene mine. Det tok litt tid før jeg egentlig hørte noen jeg likte. Men favorittene uten bestemt rekkefølge fra andre semifinale er: Island, Finland, Portugal og Sveits. Jeg er faktisk veldig spent på hvem som faktisk vinner. Også lurer jeg på om finalen skal sendes som planlagt siden det er flere som har fått påvist covid-19. Synes synd på Island som måtte gå i karantene. Oh well. Du vet når du har en sånn realistisk drøm? Vel jeg drømte om en gammel medelev. Altså, da er det snakk om en jeg gikk i klassen med for ti år siden. I drømmen min gjorde han noe jeg ikke helt husker, men som irriterte meg skikkelig. Jeg følte meg veldig fornærmet, og jeg har vært irritert på denne personen siden jeg våknet. Det var en drøm, men irritasjonen henger liksom igjen. Det er helt vilt. I dag har det faktisk vært sol, og hittil har jeg ikke observert en dråpe regn. Det nærmer jo seg faktisk slutten av mai, og til vanlig har vi nesten sommervær innen dette tidspunkt. Det har det ikke vært i år, og jeg er så blek som det går an. Jeg har vasket tøy i dag, og satte meg litt ute i solen i en halvtimes tid. Elsker å se ulik meis som er innom hagen for å få i seg litt mat. Jeg er ikke så glad i alle fugler, men meis er så fine i fargene. Det har faktisk dukket opp en fuglemann i nabolaget. Han går en tur på omtrent samme tid hver dag og kaster frø til fuglene. Jeg vet han er i nærheten når jeg plutselig får øye på masse fugler. Om to uker har jeg en uke ferie og jeg håper inderlig på fint vær til da. Om det ikke blir noe fint vær, tror jeg at jeg like godt bare drar på en impromtu tur til Volla og Mog. Ene niesen min har jo bursdag rundt den tiden. Jeg har et par pakker å levere, også skal jeg jo handle. Lurer på om jeg klarer å finne nok energi til å gjøre det i kveld, eller om jeg bare skal ta det i morgen. Jeg har jo helt glemt at det er pinse til helgen, og at jeg er nødt til å kjøpe mat i dag eller i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar