mandag 3. mai 2021

wish that you left before it all burned down

Hei du. Noen ganger synes jeg det er veldig vanskelig å motivere meg selv til å være produktiv. Det er ikke alltid at jeg føler behov for å være produktiv for å være suksessfull, det er ikke alltid det sakens kjerne er liksom. Innimellom handler det rett og slett om at jeg faktisk er nødt til å gjøre ting på to-do listen min, for at livet skal fortsette å rulle rundt. Jeg legger meg med ønske om å stå opp tidlig og få gjort ditt og datt innen et visst tidspunkt, men så er det først flere timer etterpå at jeg faktisk står opp av sengen. Og alt jeg ville gjøre, det faller liksom bort. Noen ganger ligger jeg i sengen i flere timer etter jeg har våknet fordi jeg vil utnytte luksusen. Men andre ganger så føles det mer ut som om selvdestruktiv atferd. Men nå gidder jeg ikke å prøve å analysere meg selv. I går spiste jeg vafler hos Oyster, og det var veldig hyggelig. Har jo ikke sett henne siden bryllupet hennes, tror jeg? Jeg hadde i hvert fall med meg julegave til henne. Vi har en tendens til å la det gå en stund mellom hver gang vi møter hverandre, men dette er rekord. Fikk endelig sett den nye leiligheten, og de har absolutt fått det veldig fint der. Jeg synes det er veldig gøy at hun er så interiørinteressert, for jeg elsker interiør! I det siste har jeg jo vært fokusert på servise, steingods og keramikk. Tror det kom til syne da jeg zoomet inn på serviset til Oyster. Det finnes så mye fint på markedet, og jeg er litt redd for at jeg skal bli en som samler på sånne ting. Jeg har jo absolutt historie med å samle på ulike ting, så hadde ikke overrasket meg. Nei, tror jeg har viljestyrke nok til å begrense det til serveringsfat. Pappa kjørte meg til Oyster, og Oyster kjørte meg hjem. Og begge snakket om jeg ikke skulle få meg førerkortet snart da. Det var veldig komisk. Jeg hadde egentlig sett litt frem til bussturen, i og med at det egentlig kun er en busstur jeg tar hjem fra byen (og når jeg har reist hjem fra min belieber friend den gangen hun fortsatt bodde i byen). Og det er jo veldig lenge siden jeg har vært ute på byen. Men jeg tror det var fint å bli kjørt i går av papsen siden jeg ikke helt visste hvor jeg skulle. Også synes jeg det er veldig gøy å sitte på med venner som jeg ikke har sittet på med før. Tror nemlig ikke at Oyster har kjørt meg før. Så da var det bare å utnytte mulighetene! Jeg har fortsatt ikke lyst på førerkort, men jeg kunne godt tenkt meg å få kjøpt meg en sykkel. En helt vanlig sykkel-- for jeg er egentlig veldig glad i å sykle! Kanskje det er årets bursdagsgave til meg selv? Neste år blir jo en ny telefon om alt går som planlagt, men har ennå ikke helt funnet ut hva jeg kunne tenkt meg i år. Så kanskje det blir sykkel. I morgen er det på'en igjen med en ny arbeidsuke og det jeg har gruet meg til; nattevaktshelg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar