tirsdag 11. mai 2021

you were my haven, my sun when it's raining

Det er så utrolig lenge siden jeg hadde nattevaktshelg sist, og selv om jeg husker at jeg synes det er forferdelig, så ble jeg likevel overrasket over hvor shitty det føles. Vaktene var hovedsakelig fine, dog det alltid er sykt stress å jobbe natt til mandag. For da er det som regel blodprøver på alle og det renner inn flere nye pasienter. Nei, nå er jeg ferdig med nattevaktshelgen, men jeg må innrømme at jeg følte mangelen på søvn gikk lang mer ut på psyken min denne gangen. Jeg har fri i dag, og ideelt sett skulle jeg dratt innom butikken. Jeg lengter etter å dra på shopping in real life ettersom de fysiske butikkene har vært stengt i to måneder, men jeg føler meg ikke helt in the mood for shopping i dag. Jeg får ta det på fredag. Må jo få handlet litt mat før nasjonaldagen, men jeg håper inderlig at butikkene ikke er overfylte på fredag-- det er jo det jeg har vært mest bekymret for. I går orket jeg ikke å rydde og vaske, men jeg skiftet sengetøy og reorganiserte litt i klesskap og skuffer. Har byttet ut et par klesplagg og accessories i hensyn til at det tilsynelatende er vår. Jeg fant igjen Trinity College totebagen min som jeg trodde jeg kanskje hadde mistet for alltid. Jeg har et par klær og accessories som er veldig sentimentale, deriblant den totebagen. Så jeg er inderlig glad for at jeg fant den igjen. Nå tror jeg at vi har kommet såpass langt inn i året at det ikke kommer snø (som faktisk legger seg) igjen før vinteren. Så det er på tide å rydde bort vinterskoene. Det står på listen for dagens gjøremål. Har allerede vasket og ryddet i dag, og det var veldig nødvendig! Tror jeg nevnte at jeg har kjent litt på behovet for endring-- jeg føler meg litt uinspirert. Og mens jeg ryddet i skapene mine, så innså jeg at jeg har en ganske bra sammensatt garderobe-- men den er veldig nøytral og klassisk. Jeg ønsker å introdusere litt mer farger og eklektiske plagg, men plagg som jeg faktisk ønsker å beholde. Rare plagg som jeg blir glad av å se er målet. Ellers har jeg veldig lyst til å klippe bort halvparten av håret mitt. Jeg føler meg alltid mest som meg selv med kortere hår. Men bortsett fra mamma, er det ingen andre enn Lynx som har rørt håret mitt. Når det kommer til hår, er det ikke alltid så lett å bare stole på hvem som helst. Og jeg tror ikke jeg ser Lynx før i juli eller august. Så det blir en lang stund med langt hår. Samtidig har jeg lyst til å prøve å utnytte det lange håret med å kunne ha høy hestehale inntil videre. Det er nasjonaldagen neste uke, juni om tre uker, og jeg har ferie om fire uker. Skal kun ha ferie i en uke da, men likevel-- tiden flyr. Det blir ikke noe fysisk shopping på meg i dag, men jeg tror jeg skal prøve å bestille meg hjem noen fargerike plagg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar