onsdag 2. juni 2021

I'm standing in a crowded room, but it doesn't change that all I see is you

Jeg har ferie som starer neste uke, men jeg er egentlig allerede i feriemodus. Har ligget ute i solen, og faktisk klart å brenne meg på magen. Kjøpte nylig ny solkrem til ansiktet mitt med faktor 50, som jeg hittil er veldig fornøyd med. Samtidig føles det litt ut som om den periorale dermatitten min skal dukke opp igjen på haken. Så vet ikke om det er en reaksjon på solkremen. Who knows. Jeg har kun solfaktor 30 til kroppen hjemme, så jeg bestilte ny solkrem med faktor 50 i dag. Skulle ha husket å kjøpe ny aloe vera krem, da den jeg eier er et par år gammel. Den stammer fra sist gang jeg var i Mallorca. Og det er faktisk blitt tre år siden (!). Marble, Sugar og jeg snakket om å dra på fylletur til Syden når grensene åpner seg og slikt. Eller tja, de snakket om det og jeg tenkte på det faktum at jeg omtrent ikke har noe alkoholtoleranse lenger. Jeg kjøpte meg faktisk et par coctails i går på matbutikken. Det var noen spennende nyheter jeg ikke hadde sett før, så jeg satt og sippet på coctail mens jeg lagde middag i går. Og du tror ikke at jeg ble veldig brisen mens jeg satt og kuttet gulrøtter da? Joda. Jeg var riktignok veldig sulten, og hadde vært ute i solen. Men uansett, jeg skal på en sammenkomst med kollegene mine neste helg dersom det ikke blir nye restriksjoner. Og sist jeg var ute med de, havnet jeg jo på legevakten. Så ja, det blir veldig spennende. Jeg var på en shoppingtur i går og endte opp med å kjøpe en skjorte og bukse i lin. Skjorten var egentlig gjennomtenkt, da jeg har en blå skjorte som en gang i tiden var oversized. Den har blitt vasket såpass mye at den nå passer som en sånn nesten tettsittende skjorte. Det er ikke min stil i det hele tatt, men jeg har beholdt den i garderoben til jeg fant noe jeg ville erstatte den med. Og i går fant jeg endelig en erstatning. Monchita ler over min besettelse av lin, men det er faktisk det beste stoffet å ha på seg til sommeren i mine øyne. Buksen jeg kjøpte var et spontant valg, og nå har jeg egentlig bestemt meg for å returnere den. Den sitter veldig fint på, men jeg har en annen tynn bukse i relativt lik stil. I dag har jeg bestilt hjem et par bøker som har stått på listen min siden jeg ryddet i bøkene mine. Gleder meg til å få de, men jeg mistenker at de kanskje ankommer etter ferieuken min. Ellers har jeg bestilt en bok til biblioteket mitt som jeg har lyst til å lese. I dag leste jeg ferdig Where Rainbows End/Love Rosie av Cecelia Ahern. Den er så frustrerende, men samtidig så elskbar. I morgen er det tilbake på jobb, men det er kun to vakter som gjenstår før ferie. Så det gjør intet. Akkurat nå er jeg liksom bare så innmari glad. Været er fantastisk, det er juni og det er endelig sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar