søndag 27. juni 2021

A table set for two. You got me waitin' but you ain't comin' through

Hadde lyst til å gå på en tur i dag for å gå inn fjellskoene, men så kom pappa inn fra å ha klippet gresset i hagen og klagde på at det var utrolig mye mygg ute. Det er ganske fuktig, så jeg er ikke overrasket. I stedet har jeg hatt på fjellsko inne mens jeg har ryddet og vasket. Tenkte kanskje jeg skulle gå til jobb i kveld, men da er det jo ennå verre med mygg. Har egentlig frihelg, men det var behov for ekstra til natten. Foruten å rydde og vaske hadde jeg ingen planer i dag, og i bytte får jeg heller "fri" i morgen. Kanskje kan jeg sove litt i solen etter jobb liksom. Vurderte også å gå hjem fra nattevakt, men siden jeg også jobber resten av uken, så er det kanskje lurt å komme meg hjem så fort som mulig for å prøve å få orden på døgnrytmen igjen. Ikke vet jeg, for jeg har ikke klart å knekke den koden. Det blir garantert ingen søvn før jeg går på vakt, så jeg har på en måte hele dagen foran meg. Monchita flytter hjem etter å ha bodd borte i ganske mange år nå. Jeg har derfor hatt to skap for meg selv, men nå må jeg nesten rydde plass i fellesskapet som står i gangen. Det er i sånne øyeblikk hvor jeg innser hvor mye jeg faktisk eier. Så det er vel kanskje det som står på dagens agenda: skal se om jeg får ryddet bort og kvittet meg med et par greier i skapet. Har nok behov for litt bedre organisering også, så jeg får se om jeg rekker å ta meg en tur innom IKEA til uken som kommer. Det er strengt talt ikke noe som haster veldig, men det hadde vært fint å få ting unnagjort. Trikset med å bytte til hvitt sengetøy fungerte for å fremprovosere menstruasjonen. Det er nesten litt merkelig. Jeg hadde liksom lyst til å bli ferdig med mensen til turen med Marble. Det er liksom ikke helt optimalt å gå en 8-timers fjelltur mens man har mensen. Men nå blir jeg bare mer og mer bekymret for værvarselet, for det ser ikke ut som om været går vår vei. Men jeg må bare prøve å manifestere litt mer! Altså, vi finner nok på noe alternativt uansett. Også er jo forhåpentligvis Romsdalseggen der i mange år fremover, så det er ikke verdens ende om det ikke skjer denne gangen. Ja, nei, må ikke ta sorgene på forskudd. Nå skal jeg rydde litt i skapet, også tar jeg meg en dusj. Etter det er det bare å slappe av frem til jeg må dra på jobb.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar